چاه مکن بهر کسی، اول خودت دوم کسی

حمله سلاح سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا به شهر بالتیمور این کشور!

بر اساس گزارش‌ها، بدافزار ساخت آژانس امنیت ملی آمریکا شهر بالتیمور این کشور را هدف حمله قرار داده است!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت گزارش‌ها حاکی از آن است که شهر بالتیمور، مرکز ایالت مریلند آمریکا، هدف حمله سلاح سایبری قرار گرفته است. آژانس جاسوسی فن‌آوری آمریکا سلاح سایبری را برای نفوذ به رایانه‌ها در دیگر کشور‌ها تولید کرد، اما اکنون آمریکا خود هدف حمله این بدافزار قرار گرفته است و کارشناسان حوزه فن‌آوری آن را به آژانس امنیت ملی آمریکا نسبت می‌دهند.

آژانس امنیت ملی آمریکا اغلب در رسانه‌ها به عنوان پیشرفته‌ترین آژانس اطلاعاتی جهان در حوزه فن آوری شناخته و به طور معمول برای سرقت اطلاعات مورد نیاز خود به حملات سایبری متوسل می‌شود. به همین منظور افراد نابغه در حوزه فن‌آوری با حمایت مالی دولت اقدام به طراحی بدافزار‌هایی برای حمله به بخش آسیب‌پذیر سیستم‌های عملیاتی می‌کنند.

یک گروه ناشناس از هکر‌ها موسوم به دلالان سایه سال ۲۰۱۷ میلادی اکسپلویت موسوم به «EternalBlue» را منتشر کرد - برنامه بسیار قوی و ساخته آژانس اطلاعات ملی آمریکا که می‌توانست کنترل رایانه‌های تحت سیستم عملیاتی ویندوز را در اختیار گیرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از اپراتور‌های ناشناس آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد یک سال به طول انجامید تا آژانس امنیت ملی آمریکا نقصی را در سیستم امنیتی مایکروسافت برای ساختن این بدافزار پیدا کند. هنگامی که این نقص پیدا شد، آژانس امنیت ملی آمریکا این شرکت نرم‌افزاری را از وجود آن مطلع نکرد. در واقع تنها پس از آنکه این بدافزار منتشر شد آن‌ها مایکروسافت را از این آسیب‌پذیری مطلع کردند.

بنا بر اعلام نیویورک تایمز، اکنون این بدافزار ساخت آژانس امنیت ملی آمریکا شهر بالتیمور را هدف قرار داده است. مکان دقیق رایانه‌هایی که هدف قرار گرفته‌اند مشخص نیست و مایکروسافت در تلاش برای جلوگیری از گسترش این بدافزار است. اما احتمال می‌رود شهر‌های دیگر نیز تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفته باشند.

نیویورک تایمز اعلام کرد این بدافزار قادر است اپراتور‌های بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، شرکت‌های راه آهن و کشتیرانی، دستگاه‌های خودپرداز و کارخانه‌ها را فلج کند. دولت‌های محلی آمریکا که از نرم افزار‌ها و بدافزار‌های قدیمی استفاده می‌کنند به طور ویژه در برابر حملات EternalBlue آسیب‌پذیر هستند.

رایانه‌های کارمندان شهر بالیتمور هفتم ماه مه نیز هدف حمله هکر‌ها قرار گرفت. این در حالی است که اوایل ماه فوریه گزارش‌هایی از حمله رایانه‌ای مبتنی بر اکسپلویت EternalBlue در منطقه آلن تون ایالت پنسیلوانیا منتشر شد.

نیویورک تایمز هزینه جبران خسارت این حمله را یک میلیون دلار اعلام کرد.

این بدافزار ماه سپتامبر نیز شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس را هدف قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حمله سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار