در مسیر بندگی؛

چرا خدا حاجات را دیر برآورده می‌کند؟ + فیلم

برخی دوست دارند نتیجه کار‌های خوبشان را همان لحظه از خداوند دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بعضی‌ها بی تاب رسیدن به نتایج کارهایشان هستند. وقتی دو رکعت نماز می‌خوانند، از خدا توقع دارند، همان لحظه حاجتشان را برآورده کند و مثلا پولدار شوند. این در حالی است که زندگی پروسه چند مرحله‌ای و طولانی است. دین ما به گونه‌ای برنامه ریزی کرده است که نتایج بزرگ را روز قیامت اعلام و ثمرات آن را به انسان‌ها بدهند.

چرا خدا حاجات را دیر برآورده می کند؟ + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی، در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: عده‌ای می‌گویند، بعضی‌ها با خدا نیستنید، اما پول بیشتری دارند. بعضی وقت‌ها می‌گوییم، فلان شخص، فلان گروه یا فلان ملت خیلی سر سفره خدا نیستند، اما چیز‌های بیشتری هم نسب به ما دارند. خدا می‌گوید، شما با من باشید، مزدتان را می‌دهم. بنا نیست که مزدتان را در همین دنیا بدهم؛ این خیلی مهم است. عده‌ای می‌گویند، خدایا ما یک کاری انجام می‌دهیم، مزدش را همین جا به ما بده. برای پاسخ به این صحبت، من سوالی را مطرح می‌کنم؛ شما بچه ات یک کار خوبی انجام می‌دهد، به او نمی‌گویی، هدیه ات را نگه می‌دارم، موقعی که نیاز داری، به تو می‌دهم؟ خدا هم بعضی پاداش ها را نگه می‌دارد و زمان مناسب به انسان می‌دهد.

چرا خدا حاجات را دیر برآورده می کند؟ + فیلم

وی افزود: خدا می‌گوید، چندین و چند میلیارد به شما پاداش می‌دهم. حتی چندین برابر کاری که انجام داده اید؛ اما این پاداش را در محشر و قیامت می‌دهم. چقدر؟ هر چه دلت می‌خواهد، می‌دهم. پس صبور باش. خدا می‌گوید، بعضی‌های را می‌بینید که در دنیا دارا هستند. ما به پیامبرمان هم گفتیم، بگذار این افراد، چهار روز دنیا را خوش باشند. ما هم یک روزی مزد شما را می‌دهیم؛ به این ترتیب که به تخت‌های بهشتی تکیه می‌زنید. عسل مصفی هر چه بخواهید به شما می‌دهیم. ما یک روزی به شما می‌دهیم که نیاز داشته باشید. آن چیزی که به شما می‌دهیم، گرفته نمی‌شود و آسیبی هم به آن نمی‌رسد. خدا می‌گوید، ما به غیر حساب پاداش می‌دهیم. پس مزد خدا زیاد است. اگر نماز می‌خوانید و روزه می‌گیرید و اگر با خدایی، بدان خدا مزدش را می‌دهد؛ هم در دنیا، هم در برزخ و هم در قیامت. اما مزد درست و حسابی برای برزخ و قیامت است. نگران نباش!

دانلود

 

انتهای پیام/

خدا مزدش را چه زمانی به انسان‌ها می‌دهد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
من هم خیلی دعا میکنم . همینهایی که حاج اقا میگه رو به خودم میگم ولی بعدش پشیمون میشم. ایشون راست میگن قرار نیست جواب کل کارهای خوبمون رو همین دنیا ببینیم. بایددتا میتونیم استغفار کنیم و طلب بخشش تا گناهانمون پاک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اگه هر چی میگه گوش کنی // اونم هرچی تو بگی گوش میکنه
Canada
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خدایا شفا بده .به کسی که گفته سه تا مریص در خونه داره .واقعا سخته .خدایا بهش صبر بده .شفای عاجل برای تمام مریص ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اره ولله ما دوسه تا مریض توخونه داریم یکیشون بیماری روحی داره یکیشون مشکل کلیوی وفشارخون ویکیشونم مشکل قلبی وقندخون خیلی دعا کردم ولی دیگه خستم خدا تا یه حدی کمک کرد به اون مریضای ک بیماری جسمی دارندک نمیرن ولی من دیگه توان دعا کردن ندارم خسته ام خسته !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
صبر داشته باش خداوند با صابران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اشهد ان لا اله الی الله
اشهد ان محمد رسول الله
اشهد ان علیا ولی الله
آخرین اخبار