مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعددی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در حوزه ICT استان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل امروز در نشست با فعالان رسانه‌های فضای مجازی استان اردبیل گفت: دولت برای ایجاد شبکه ارتباطی مطمئن و قابل استفاده در مواقع بحرانی برنامه‌هایی را در حال اجرا داشته و بر همین اساس پروژه ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور آغاز شده و تا کنون چهار فاز از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات دارای سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا است که عمده وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اعم از تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت در لایه زیرساخت است و این وزارت متولی و مسئول ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: این وزارت در زمینه لایه خدمات نیز اقداماتی را بر عهده دارد، اما در حوزه لایه تولید محتوا، بخش عمده وظایف و مسئولیت‌ها بر عهده سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

رزمی با اشاره به افتتاح پروژه‌های ارتباطی به ارزش بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته در استان افزود: با وجود مشکلات اقتصادی موجود، توسعه ارتباطی استان همچنان ادامه دارد و در حال حاضر پروژه‌های متعددی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در حوزه ICT استان آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در حوزه ICT داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی استان از پوشش تلفن ثابت بهره‌مند هستند و تمامی شهر‌های استان تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ ع

بهره مندی ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی اردبیل از تلفن ثابت

برچسب ها: فضای مجازی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.