ظریف در مراسم شب قدر کربلای معلا شرکت کرد

وزیر امور خارجه پس از زیارت عتبات مقدسه، در مراسم شب دوم احیا و شهادت حضرت امام علی (ع) شرکت کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف هنگام حضور در حرمین مطهرین امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) در کربلا با تعدادی از زائران ایرانی و عراقی گفتگو کرد و به سخنان و پرسش‌های آنان پاسخ داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه پس از دو روز اقامت در پایتخت بغداد و انجام گفتگو و مذاکرات با مقام‌های عالیرتبه عراق، به قصد زیارت عتبات عالیات راهی کربلای معلا شد.

وی روز شنبه بلافاصله پس از ورود جداگانه با نخست وزیر، رئیس جمهوری و رئیس پارلمان عراق دیدار و با آنان درباره گسترش مناسبات دو جانبه و بررسی تحولات منطقه بحث و گفتگو کرد.

ظریف پیش از ظهر یکشنبه نیز با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی اش مذاکرات مفصلی انجام داد و در کنفرانس خبری مشترک نتایج این مذاکرات را در جمع خبرنگاران عراقی و خارجی در بغداد اعلام کرد.

دیدار با «سیدعمار حکیم» رهبر فراکسیون اصلاح و جریان حکمت ملی عراق، «هادی العامری» رهبر فراکسیون الفتح و دبیرکل سازمان بدر و «ایاد علاوی» رهبر فراکسیون الوطنیه و نخست وزیر پیشین عراق از دیگر برنامه‌های دومین روز سفر ظریف در بغداد بود.

سومین سفر ظریف به بغداد همزمان با افزایش اقدام‌های تحریک آمیز و تنش آفرینی‌های آمریکا در منطقه و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشور‌های عربی درخصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می‌گیرد.

سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق، دیدار‌های مهم با مقام‌های عالیترنه این کشور و اظهارات او درباره سرنوشت مشترک کشور‌های منطقه، مورد توجه ویژه ناظران و رسانه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار