سپاه و ارتش برای اطفای حریق جنگل‌های لرستان اعلام آمادگی کردند

معاون عمرانی استانداری لرستان، از اعلام آمادگی نیرو‌های سپاه و ارتش برای اطفای حریق جنگل‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،معاون عمرانی استانداری لرستان، از اعلام آمادگی نیرو‌های سپاه و ارتش برای اطفای حریق جنگل‌های این استان خبر داد.

احمد مرادپور در سخنانی با بیان اینکه یک سال پیش جلسه‌ای برگزار شد و در آن قرار گذاشتیم که یک سال بعد جشن به حداقل رساندن آتش سوزی در جنگل و مراتع را بگیریم، اظهار داشت: خوشبختانه این امر با همکاری تحقق پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام سرمایه ما جنگل‌های زاگرس است و باید از آن محافظت شود، گفت: عامل اصلی آتش سوزی‌ها، عامل انسانی است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه خیلی از آتش سوزی‌های ما به خصوص در منطقه چگنی، کوهدشت و خرم آباد عمدی بوده است، افزود: این امر به دلیل اختلافات کشاورزان با منابع طبیعی و… بوده که فرمانداران، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دادگستری و دادستان خرم آباد این اختلافات را به حداقل رساندند.

مرادپور با بیان اینکه با اشاره به نقش شورا‌ها و دهیار‌ها در اطلاع رسانی و فرهنگسازی در روستاها، تصریح کرد: در این راستا همایشی برگزار شود و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به فرهنگسازی صدا و سیما، تشکل‌های مردمی، رسانه‌ها و… گفت: ایجاد «آتش بر» خیلی از وقوع آتش سوزی‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، تاکید کرد: سپاه استان و همچنین لشگر ۸۴ اعلام کرده اند که می‌توانند هفت هزار نفر از نیرو‌های آموزش دیده خود را در صورت اختصاص تجهیزات لازم اطفای حریق، در این رابطه به کار گیری کنند.

انتهای پیام/ب

اعلام آمادگی نیرو‌های سپاه و ارتش برای اطفای حریق جنگل‌های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.