سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان مطرح کرد؛

تشکیل کمیته ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرداری خرم‌آباد

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان خواستار شناسایی منبع انتقال بیماری هاری در استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  قاسم، ولی زاده در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، بیان کرد: کلیه دستگاه‌ها، نهادها، ادارات دولتی و غیردولتی در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون باید با دانشگاه علوم پزشکی لرستان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه صحبت‌هایش بر ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری هاری در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید منبع انتقال این بیماری شناسایی و تدابیر و تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شود.

وی یادآور شد: این کار باید توسط محیط زیست و دامپزشکی هر چه سریعتر انجام شود.

ولی زاده در ادامه عنوان کرد: کلیه دستگاه‌های ذیربط باید به وظایف قانونی خود در راستای مقابله با بیماری هاری عمل کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

این معاون استانداری لرستان ادامه داد: نباید بگذاریم مشکلی به وجود بیاید، زیرا جبران آن به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

ولی زاده همچنین به وجود سگ‌های ولگرد در برخی شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: سگ‌های ولگرد اگر منشا بیماری هستند و وجود آن‌ها برای سلامتی افراد مضر است باید برای مقابله با آن‌ها اقدام اساسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت جامعه مهم‌تر از سگ‌های ولگرد است، بیان کرد: کمیته ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد باید در شهرداری خرم‌آباد تشکیل شود و اگر ناقل بیماری بوده و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند باید تلف شوند.

انتهای پیام/د

شناسایی منبع انتقال بیماری هاری

برچسب ها: علوم پزشکی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.