از سرگیری مجدد فعالیت کارگران ایرانی در بازارچه سومار

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از سرگیری مجدد فعالیت کارگران ایرانی در بازارچه سومار و بازگشایی مجدد این بازارچه خبر داد .

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،به دنبال وقفه یک هفته‌ای در فعالیت بازارچه سومار نشست ۵ ساعته مسئولین سیاسی امنیتی و اقتصادی ایران وعراق در مرز مندلی سومار منجر به حل وفصل مسائل ومشکلات موجود بر سر راه فعالیت این بازارچه شد.

کاظم العقابی رئیس کل مرز‌های رسمی و گمرکات کشور عراق با اشاره به وجود تعامل و همکاری بین دوطرف از حل وفصل برخی مشکلات موجود در نحوه صادرات کالا از طریق بازارچه سومار خبرداد و گفت : در نشستی که داشتیم به گونه‌ای تصمیم گیری شد که رضایت هردو طرف تامین گردید و قرارشد کامیون‌ها و کارگران هردو کشور به نسبت برابر از منافع بازارچه برخوردار گردند .

وی در ادامه تصریح کرد: به همه مرز‌های رسمی و بازارچه‌های کشور عراق دستور داده شده است تا در راستای ممانعت از هرگونه وقفه در روند مبادلات کالا بصورت مستمر با مقامات ایرانی جلسات تعامل و حل وفصل مسائل و مشکلات را داشته باشند.

شهریار حیدری مدیرکل مرز‌های رسمی وزارت کشور نیز از رسمی شدن مرزسومار تا سه ماه آینده خبرداد و گفت: مرز سومار برای دوکشور ایران وعراق یک مرز استراتژیک ومهم محسوب می‌گرددو مقدمات این طرح نهایی شده و بزودی با رسمی شدن این مرز مبادلات کالا بصورت ترانزیت و رسمی انجام خواهد شد و زمینه تردد مسافر و زوار از این مرز نیز محقق می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در صادرات کالا از مرز سومار در چند روز گذشته وقفه‌ای ایجاد شده بود، در نشست مشترک با حضور هیات‌های دوطرف امروز توافقات مشترکی صورت گرفت تا عوامل دخیل در امر صادرات از هردو کشور بصورت منفک و برابر از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

حیدری همچنین تصریح کرد: هدف دو کشور استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرز‌های موجود است و قرار شد در جهت تسهیل در انجام من بعد نشست‌های مشترک گمرکات دوکشور بصورت مستمر انجام بشود تا هرگونه موارد و مشکلات موجود به روز در محل حل وفصل گردد و قطعابا کارکرد‌های مشترک روابط دوکشور رو به توسعه خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

فعالیت کارگران ایرانی در بازارچه سومار

 

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار