پیگیر رفع مشکلات شرکت دارویی باختر بیوشیمی با وزیر بهداشت هستیم

استاندار کرمانشاه با اشاره به تعطیلی شرکت دارویی باختر بیوشیمی، گفت : پیگیر رفع مشکلات این شرکت از طریق برگزاری نشستی با وزیر بهداشت هستیم.

 به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری به نشست خود با مسئولان این شرکت در استانداری اشاره کرد و گفت : شرکت باختر بیوشیمی با سازمان غذا و دارو مشکل دارند و حق هم با این شرکت است و مسئولان سازمان غذا و دارو به آن‌ها زور می‌گویند.

وی گفت : مسئولان شرکت باختر بیوشیمی می‌گویند که ما دنبال افزایش قیمت واقعی دارو هستیم و از پنج سال گذشته نیز افزایش قیمتی نداشته ایم.

وی تصریح کرد : مسئولان این شرکت مشکلات خود را به صورت مفصل مطرح کردند و از وزیر بهداشت هم درخواست کمک کرده ایم و منتظر برگزاری نشستی با دکتر نمکی هستیم.

شرکت باختر بیوشیمی در سال ۹۶ با تولید بیش از ۵۹ قلم دارو برای ۱۴۴ نفر اشتغال ایجاد کرده، اما اکنون تعطیل است.

در ستاد تسهیل رفع موانع تولید استانداری کرمانشاه مشکل این شرکت عدم صرفه اقتصادی تولید برخی از دارو‌ها اعلام شد که ناشی از اختلاف نظر شرکت با سازمان غذا و دارو در زمینه افزایش قیمت دارو و قیمت گذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه خواستار همراهی بیشتر شرکت آب منطقه‌ای برای توسعه گردشگری بخصوص در سدها، سراب‌ها و رودخانه‌های استان شد و گفت: طرح‌های زیادی اکنون به این اداره کل رسیده، اما شرکت آب منطقه‌ای برای اجرای این طرح‌ها محدودیت اعمال کرده است.

امید قادری، به ۱۰ طرح گردشگری اشاره کرد که هفت مورد آن از سوی شرکت آب منطقه‌ای رد شده و افزود: این شرکت می‌گوید منابع آب محدود است و آن را رد کرده است.

وی گفت: سرمایه گذاران زیادی آماده اجرای طرح‌های اشتغالزا در حوزه گردشگری هستند که درخواست همکاری بیشتری از شرکت آب منطقه‌ای داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: همه تلاش ما استفاده کامل از آب در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری است و تاکنون نیز مشکلات خود را با حوزه کشاورزی و شیلات برطرف کرده ایم.

بهرام درویشی با بیان اینکه با حوزه صنعت نیز در حال مذاکره برای رفع مشکلات استفاده از این حوزه از منابع آبی هستیم، افزود: در حوزه گردشگری هم آمادگی برگزاری جلسات و نشست‌هایی برای رفع مشکلات این بخش‌ها را داریم.

وی در ادامه تصریح کرد : در برخی از جا‌ها از جمله حاشیه سد‌هایی که آب شرب تامین می‌کنند، حریم‌های کیفی، حریم و بستر رودخانه‌ها و دشت‌های ممنوعه براساس قانون محدودیت اجازه استفاده از آب را داریم.

وی تاکید کرد آمادگی شنیدن مطالبات حوزه گردشگری هستیم و جلساتی در این ارتباط برگزار خواهیم کرد.

اکنون ۹ سد در استان کرمانشاه در دست بهره برداری است .

 

 

انتهای پیا/د

تاکید بر همراهی شرکت آب منطقه‌ای برای توسعه گردشگری

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زیستی
۱۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
با سلام اینجنب فاطمه زیستی درخواست نتمه سابقه کار از شرکت باختر بیوشیمی وافع در بخارست آرژانتین تهران را دارم با سمت مسئول بخش آر اند دی( R&D ). در سال 2007 مه مارس یا می. با تشکر فراوان دکتر فاطمه زیستی
Austria
کارشناس داروسازی
۰۴:۵۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ایشالا که باشید ما از خدامونه
آخرین اخبار