نخستین زادآوری پرندگان شکاری در استان بوشهر ثبت شد

زادآوری کورکور بال سیاه به عنوان نخستین زادآوری پرندگان شکاری در استان بوشهر به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس منطقه حفاظت شده حله  می‌گوید: محیط‌بانان هنگام عکسبرداری از منطقه حفاظت شده حله با گونه کورکور بال سیاه مواجه شدند که از راسته پرندگان شکاری است و با عکسبرداری از آن توانستند نخستین زادآوری پرندگان شکاری در استان بوشهر را ثبت کنند.

حسین دست پاک افزود: با توجه به اهمیت گونه‌های پرندگان شکاری در تنوع زیستی منطقه، پایش و حفاظت از زیستگاه‌های این پرندگان از جمله گونه‌ کورکور بال سیاه در دستور کار ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده حله قرار گرفته است.

در همین حال، خسرو درویشی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه این استان پذیرای گونه‌های متنوعی از پرندگان شکاری است، بیان کرد: تعداد عمده‌ای از این پرندگان به صورت مهاجر و با مساعد شدن شرایط اقلیمی در استان دیده می‌شوند اما با وجود دریافت اخباری مبنی بر زادآوری برخی از این گونه‌ها، تاکنون گزارش و مشاهده مستندی در این خصوص به ثبت نرسیده بود و گزارش کنونی نخستین ثبت مستند زادآوری پرندگان شکاری در استان بوشهر به شمار می‌رود.

کورکور بال سیاه متعلق به خانواده‌ باز، عقاب و لاشخور است که بزرگ‌ترین پرندگان شکاری ایران در این خانواده قرار دارند. این پرنده بسیار کمیاب است اما به تازگی جوجه آوری آن به ثبت رسیده است.

طول این گونه ۳۳ سانتی متر است و این پرنده را می‌توان به علت سیاه سفیدی شاهپرها، زیر تنه و لکه‌ سیاه بزرگ بر روی جلوی بال به راحتی شناسایی کرد.

 کورکور بال سیاه نزدیک دریاچه‌ها یا رودخانه ها، مناطق پر درخت یا با درختان پراکنده و اغلب در حوالی روستا‌ها و حتی شهر‌ها به طور دسته جمعی بر روی درخت‌ها دیده می‌شود و گاهی روی لانه‌ متروک کلاغ‌ها آشیانه می‌سازد.

انتهای پیام/ک

ثبت زادآوری پرنده شکاری در بوشهر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.