برق با یک چهارم قیمت واقعی در ایلام توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: برق با یک چهارم قیمت واقعی در ایلام توزیع می‌شود.

برق با یک چهارم قیمت واقعی در ایلام توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام ، هادی شیرخانی در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه اظهار داشت: استان ایلام دارای ۷ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق موجود و دایر است.

وی افزود: سال گذشته متاسفانه با برهم خوردن موازنه مصرف و تولید برق در کشور مواجه شدیم و به ناچار برای نگهداری شبکه برق کشور مرکز کنترل و دیسپاچینگ کشور و وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی توانیر تصمیم به اعمال مدیریت بار اضطراری کرد و در واقع همه ما با تمام وجود این اعمال مدیریت بار اضطراری را حس کردیم و سختی‌های متعددی بر تمام شهروندان و اصناف و صنعتگران تحمیل شد.

شیرخانی تصریح کرد: همین اقدام مانع فروپاشی شبکه برق کشور شد و از این موضوع عبور کردیم. اکنون صنعت برق یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور است که حقیقتا از رفاه عبور کرده و به مقوله امنیت و سلامت نیز کشانده شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: اگر با اختلال در توزیع و تقسیم برق مواجه شویم این عرصه‌ها دچار اختلال جدی می‌شود. جهت استحضار اعلام می‌کنم زنجیره صنعت برق متشکل از سه حلقه بسیار مهم و گستره و پیچیده است که تولید با متد‌های مختلفی انجام می‌شود و در واقع اولین حلقه از این زنجیره است.

وی ادامه داد: پس از آن موضوع، انتقال بر عهده شرکت‌های منطقه‌ای بوده که متولی برق از مبادی تولید تا محل‌های مصرف است و آخرین حلقه این زنجیره شرکت توزیع نیروی برق است که در استان‌های مختلف متصدی توزیع برق بر عهده این شرکت است.

این مسوول اضافه کرد: به هر دلیلی اختلالی در دو حلقه قبلی پدید آید به ناچار متاثر از این اختلال بوده و در امر توزیع با اختلال مواجه می‌شویم. شرکت توزیع برق روزانه و به صورت آن لاین برق خریداری می‌کند که این قیمت واقعی و در بازار بورس انرژی انجام می‌شود. این انرژی هم با هزینه واقعی خریداری شده و هزینه‌های انتقال هم نقدی پرداخت می‌شود و مالیات هم نقدی پرداخت شده و بعد از آن با نرخ تکلیفی یک چهارم بین مردم توزیع می‌شود و پس از دو ماه در خوشبینانه‌ترین شرایط باید آن مبلغ را از مشترکین دریافت کنیم.

این نشست به همت شرکت توزیع برق استان ایلام با حضور اهالی رسانه رئیس و اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات، مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام، مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مدیران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت استان ایلام و… برپا شد.

در پایان این نشست نیز پژمان مهدوی به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای شرکت توزیع برق استان ایلام معرفی شد.

 

انتهای پیام/ع

توزیع برق با قیمت یک چهارم در ایلام

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.