باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پروژه‌ جنگ‌هراسی در فضای مجازی، ابزاری برای تحمیل خواسته آمریکایی‌ها/ راه‌اندازی جنگ روانی ترفند نخ‌نمای غربگرایان برای مذاکره با آمریکا


در هفته‌های اخیر مشاهده شد که برخی جریانات در داخل و خارج کشور با انتشار مطالبی در فضای مجازی سعی می‌کردند مردم ایران را از جنگ آمریکا علیه کشورمان بترسانند.


به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که بحث حضور ناو هواپیمابر آمریکایی آبراهام لینکلن در منطقه خلیج فارس تبدیل به بحث داغ رسانه‌های دنیا و به طبع آن دغدغه‌ای برای افکار عمومی کشور شده است. در این میان عده‌ای تلاش می‌کنند این حضور را آرایش جنگی ایالات متحده آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران تعبیر و تفسیر کنند و به وسیله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با ترساندن مردم از سایه جنگ، اهداف غربگرایانه‌ خود را در کشور پیش ببرند و به نحوی افکار عمومی را آماده پذیرش گفتگو و مذاکره مجدد با آمریکا کنند.

استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه، یک روال مرسوم و برنامه روتین ارتش این کشور است. حضور مستمر حداقل یک ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس امری است که از اواسط دهه ۱۳۶۰ شمسی به صورت مداوم آغاز شده است و به غیر از چند دوره خاص و کوتاه مدت، همیشه یک ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه حضور داشت. لذا حضور ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن هم مسئله‌ای متفاوت از این حضورهای دوره‌ای در منطقه خلیج فارس نیست و همانطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، تجهیزات نظامی ناو آبراهام لینکلن و گروه رزمی همراه آن تفاوت چندانی با ناوهای قبلی ندارد.

افشای پشت پرده‌ی پروژه‌ی جنگ هراسی در فضای مجازی / راه اندازی جنگ روانی ْترفند نخ نمای غربگرایان برای مذاکره مجدد با آمریکا

اما نوع تبلیغات درباره ورود ناو جدید نشان می‌دهد قرار است افکار عمومی کشورمان و بالطبع رسانه‌ها و مسئولان، از این حضور احساس ترس کنند. تبلیغاتی که از سوی جریان‌های سیاسی در داخل و خارج کشور هدایت می‌شوند و سعی دارند با تلاش رسانه‌ای و عملیات روانی در بستر رسانه‌ها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی آن‌ را متفاوت از گذشته جلوه دهند تا بهره‌برداری سیاسی خود را از آن داشته باشند.

در این چند هفته اگر تنها نگاهی اجمالی به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌انداختید، پیام‌هایی را مشاهده می‌کردید که هر کدام به نحوی سعی دارند مردم را از سایه جنگ بترسانند و با ایجاد یک جنگ روانی به مردم القا کنند آمریکا قصد حمله نظامی به ایران دارد. پیام‌های زیادی که با ابزارهای مختلفی مانند طنز، ویدئو، عکس، فیک‌نیوزها و شایعات در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده در حال انتشار است و یک جریان هدفمند و برنامه‌ریزی شده را نشان می‌دهد.

 
افشای پشت پرده‌ی پروژه‌ی جنگ هراسی در فضای مجازی / راه اندازی جنگ روانی ْترفند نخ نمای غربگرایان برای مذاکره مجدد با آمریکا

مجموعاً این مطالب را می‌توان به چند دسته کلی تقسیم کرد؛ بخشی از پیام‌هایی که روزانه در فضای مجازی دست به دست می‌شود، مطالبی است که به صورت غیرمستقیم و در قالب طنز، سرگرمی و ... برای جهت‌دهی به افکار عمومی تولید می‌شود که در میان آنها پست‌های طنز نقش پررنگی را بازی می‌کنند چراکه مطالب طنز و سرگرمی در بین افراد جامعه از اقبال بیشتری برخوردارند و از این جهت بهترین بستر برای پیشبرد اهداف جریان‌های غربگرا در کشور و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم محسوب می‌شوند. در ادامه می‌توانید برخی از پست‌هایی را که در قالب طنز در کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شد و به نحوی موضوع جنگ را برجسته می‌کرد، ببینید.

 
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش

اما بخشی از این ماجرا توسط جریانات سیاسی اصلاح‌طلب هدایت می‌شود و آنها با بازی در زمین دشمن به نحوی پازل پروژه جنگ هراسی در میان افکار عمومی را تکمیل‌تر می‌کنند. چند روز پیش یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با انتشار پستی در صفحه توییرش تصویری از یک ماشین جنگی را به اشتراک گذاشت و ادعا کرد آمریکا با جدیدترین ماشین جنگی خود قصد حمله به ایران را دارد و به گونه‌ای با ایجاد رعب و وحشت از وقوع جنگ، خواستار افزایش اختیارات رئیس جمهور شد تا او بتواند به وسیله این اختیارات ویژه جلوی حمله آمریکا به کشور را بگیرد!

 
گزارش

این در حالی است که مشخص شد تصویری که با عنوان جدیدترین ماشین جنگی توسط این فعال سیاسی اصلاح‌طلب منتشر شد، مربوط به یک نقاشی دیجیتالی از طراح مشهور رومانی به نام Alex_ichim است که آن را حدود ۵ سال پیش طراحی کرده است. همچنین این طراح سابقه کار با کمپانی بازی‌سازی gameloft در بازی‌های (sniper fury_modern _combat 5 : blackout ) را دارد. در ادامه تصویری از سایتی را که اولین بار این طرح منتشر کرد، مشاهده می‌کنید.

 
گزارش

قسمت سوم این جریان هم از سوی برخی کانال‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب و معاند مانند آمدنیوز، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا و ... اجرا می‌شود. این رسانه‌ها با انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پازل جنگ‌هراسی را در افکار عمومی کامل می‌کنند. تعداد زیادی پست‌ تبلیغاتی هم در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر مطالبی جعلی و کذب در این خصوص منتشر می‌کردند. در ادامه تصاویری از این دست شایعات و فیک‌نیوزها را که در اینستاگرام منتشر می‌شد، مشاهده می‌کنید.

 
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش
گزارش

هراس‌افکنی در افکار عمومی و ایجاد رعب و وحشت از آینده و ترساندن مردم از سایه جنگ یکی از ترفندهای نخ‌نمای غربگرایان برای پیش‌برد اهداف مغایر با منافع ملی است. ایجاد رعب و وحشت از سایه جنگ به وسیله رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی توسط غربگرایان و جریانات همسو با این تفکر در حالی رخ می‌دهد که این طیف پیش از این مدعی بود می‌تواند با گفتگو سایه جنگ را از کشور دور کند؛ جریانی که با هراس‌افکنی از آینده در پی جاده صاف‌کنی برای مذاکره با آمریکا و تحمیل برجام‌های بعدی است و برای پیش‌برد این هدف بیشترین استفاده را از فضای مجازی می‌کند.

اما آنچه به وضوح قابل تشخیص است این است که مذاکرات هسته‌ای منجر به برجام، جدیدترین نمونه و البته یک عبرت بزرگ در موضوع مذاکره با آمریکاست و همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند: «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد». مردم ایران هرگز به غربگرایان هرگز اجازه گفتگو و مذاکره مجدد با آمریکا را نخواهد داد.

گزارش از معصومه شیری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz,e Iran
۱۷:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
جنگ نمیشه . اما اگه خدایی نکرده جنگی هم بشه . ما مردمان جنگیم . ترس از جنگ که هیچ ، حتی به استقبال شهادت لحظه شماری میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
من که خیالم از مدافعان کشورم راحته
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
ما اهل جنگ نیستیم و خواهانه جنگ نخواهید بود اما اگر کشوری بخواهد با ما وارد جنگ شود جنان ضربی بهش بزنیم که از کارخودش پشیمان شود امریکا اگر میدانست ایران از نظر سلاح ضعیف هست الان حمله وجنگ کرده بود اما میداند که ایران سلاح پیشرفت جنگی دارد که اگر بخواهد حمله کند طومارش در خلیج فارس بسته خواهید شده برای همیشه ایران الان قدرتمند هست از نظر سلاح و نیروی مردمی و جزه 5کشور قدرتمند در جهان هست نه امریکا بلکه هیچ کشوری نمیتواند حریف ایران اسلامی شود ما مردمی داریم که مرگ از این مردم میترسد نه مردم از مرگ درود بر مردم ایران زمین باد این دلیرمردان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
آیا ایران ناو هواپیمابردارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
همه جنگ ناونیست 8سال دفاع نبودی ببینی باچی دفاع کردندحالاکه به لطف خداتمام وسایل دفاعی داریم به گفته امام اریکاهیچ غلطی نمی تواندبکنداگرمی توانست تاحلاصبرنمی کرد ؟؟؟؟ا ن بوش خون خوارجرعت حمله نداشت اینهاکه دربرابران موش هم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۲:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
جنگ خوب نیست ولی اگر با امریکا درگیر شویم اولین دستاوردش پایان امریکا واستکبار در منطقه وخلیج فارس است .اینو خودشون هم می دونند
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
احسنت احسنت احسنت بر جلال
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی۳
۱۲:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
توکل به خدا واتحاد مردم نابودکننده هرمتجاوزی است .برای شیعه ومسلمان واقعی ترس معنا ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
۴۰سال پیش هیچی نداشتیم ۷کشوردنیارودرجنگ رودروشکست دادیم،الان اگه موشک هم نداشته باشیم بازهم ۷کشورکه خوبه کل جهان هم بیادرودروباهاشون مثل یه شیردرنده باهاشون میجنگیم
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
احسنت احسنت احسنت محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
اینبارجنگ باآمریکا بایدازداخل ونابودکردن پیاده نظام های شیطان بزرگ ورژیم صهیونیستی شروع بشه.برای شناختن این پیاده نظام!!!!به صحبت های شیمون پرز و اوبامای مودب!!!درفتنه 88 رجوع کنید.آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند غربزده بدبخت توکه نوچه ش هم بحساب نمیای(جانباز تکاورارتش)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۰:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
خلیج فارس = یکی از درهای جهنم... بشتابید، بشتابید، هرچه سریعتر خود را برسانید، درها در حال بسته شدن هستند، لطفا هر چه سریعتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
مذاکره یعنی نابودی کامل ایران مذاکره یعنی حمله صددرصدی آمریکا به ایران مذاکره یعنی خیانت به ایران وایرانی. مذاکره یعنی تقدیم کشوربه دشمن بدون هیچ هزینه ای
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
احسنت احسنت بر ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
اگه قراربودمذاکرات سایه ی جنگ راازسرملت دورکندبرجام این کاررامی کردچون آن زمان دولت محترم ادعاکردبابرجام سایه ی جنگ راازکشوردورکرده است وحالامی بینیم عکس آن اتفاق افتاده پس تنهاباایستادگی ومقاومت می توانیم سایه جنگ راازکشوردورکنیم البته درصورتی که گوش به فرمان امام خامنه ای باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
یاد حرف زیبایی افتادم که میگه : وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هرچه میخواهد ببارد

رهبر عزیزمون فرمودند با این دولت خبیث آمریکا مذاکره معنی ندارد
آخرین اخبار