حجت الاسلام میرباقری:

انسان مومن باید با دنیا تسویه حساب کند/باید خود را برای تحمل سختی‌ها آماده کنیم

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان مومن باید با دنیا تسویه حساب کرده و دنیا در نگاه وی کوچک باشد، گفت: امیرالمومنین(ع) فرمود هیچ شبی سیر نخوابیدم تا کسی که در دور دست گرسنه است را فراموش نکنم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در مراسم احیای شب بیست و یکم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: همه مخلوقات بر سر سفره خداوند نشسته‌اند و از برکات آن برخوردار هستند.

وی افزود: یکی از اسامی خداوند متعال رحمان و یکی دیگر از اسامی الهی رحیم است، رزق و رحمت و لطف خاص برای همه انسان‌ها نیست بلکه ویژه انسان‌های مومن و بندگان خاص است و در ماه رمضان و شب‌های قدر این رزق به‌صورت ویژه برای مؤمنین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه درب‌های الهی فقط در شب‌های قدر باز می‌شود،گفت: برخی بزرگان فرمودند که شب قدر مجموع شب‌های 19 و 21 و 23 است اگر کسی بتواند شب قدر را درک کند بهتر از هزار ماه است و این شب رسیدن به تصمیمات بزرگ است.

استاد حوزه علمیه گفت: ماه محرم ماهی است که انسان در آن تصمیم‌های بزرگ گرفته شد و روز عاشورا روز تصمیم بزرگ است، حُر تصمیم گرفت و باری بسته شد که با عبادت به آن نمی‌رسد و شب قدر نیز امکان تصمیم های بزرگ است.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: افرادی که کنار اولیای الهی ایستادند و تا آخرین قدم از امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) جدا نشده و هیچ شبهه ای آنها را از هدف شان دور نکرد سرسفره خاص الهی نشسته و از رزق خاص معرفت و محبت بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه شب قدر زمان رسیدن به رزق های خاص است، ادامه داد: شب قدر شبی استثنایی است و افرادی که در کنار اهل بیت(ع) حضور داشتند به رزق خاص می رسیدند،شب قدر شبی است که انسان باید از خدا بخواهد از صف مومنین جدا نشده و در صف مومنین جزمقربین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افرادی که اهل بیت(ع) را اسیر کرده و به روی آنها شمشیر کشیدند همه جز خوارج نبودند بلکه حُب دنیا آنها را منحرف کرد، افزود: اگر کسی می خواهد در مسیر امیرالمومنین(ع) باشد باید از دنیا فاصله بگیرد چون جلوه های دنیا انسان را از اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) دور می کند.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مومن باید با دنیا تسویه حساب کرده و دنیا در نگاه وی کوچک باشد،تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمود هیچ شبی سیر نخوابیدم تا کسی که در دور دست گرسنه است را فراموش نکنم، انسان با یقین می تواند در کنار امام علی(ع) قرار بگیرد و اگر کسی که به دنیا علاقه مند باشد شک می‌کند و امام(ع) را درک نمی‌کند.

حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه جود و بخشش یکی از خصوصیات امیرالمومنین(ع) است که باید از آن الگوگیری کرد،عنوان کرد: امام علی(ع) کار می کرد و چاه حفر می کرد و گرسنه می شد و سنگ به شکم خود می بست و درآمد خود را به فقیر می داد.

وی با بیان اینکه همه عالم زکات امام علی(ع) است، بیان کرد:امیرالمومنین(ع) با غلام خود به بازار رفت و دو لباس خرید و لباس زیباتر را به غلام خود داد، غلام گفت که ای امام شما خطبه می خوانید باید لباس خوب به تن کنید که امیرالمومنین(ع) فرمودند که تو جوانی و باید لباس خوب بپوشی.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:اگر می خواهیم در کنار امام زمان(ع) بایستیم باید خود را برای تحمل سختی ها آماده کنیم.

انتهای پیام/ب

باید خود را برای تحمل سختی‌ها آماده کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار