دیپلمات ایتالیایی: اتحادیه اروپا باید با احزاب راستی گفتگو‌های جامعی داشته باشد

سفیر ایتالیا در روسیه گفت اتحادیه اروپا باید به نتایج احزاب راست در انتخابات پالمان اروپا توجه کند و «گفتگو‌های جامع» با آن‌ها را تسهیل نماید.

مقام دیپلماتیک ایتالیا: اتحادیه اروپا باید با احزاب راستی گفتگو‌های جامعی داشته باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پسکوال ترشینو، سفیر ایتالیا در روسیه، امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت اتحادیه اروپا باید به نتایج مهم احزاب راست‌گرا در انتخابات پارلمان اروپا توجه و تلاش کند «گفتگو‌های جامع» با آن‌ها را تسهیل نماید.

ترشینو در این خصوص گفت: «باید در نظر داشته باشیم که جنبش جناح راست مقبولیت و سهم خود را در آرا افزایش داده است. معتقدم این به نفع اتحادیه اروپاست که با در نظر گرفتن موارد مختلفی که این جنبش‌ها مطرح می‌کنند گفتگو‌های گسترده و جامع را با آن‌ها تسهیل کند. منافع سیاسی آشکاری در این امر وجود دارد».

این مقام دیپلماتیک در ادامه اعلام کرد هیچ یک از این احزاب، به جز حزب برکسیت انگلیس، مدافع خروج از اتحادیه اروپا نیستند. ترشینو گفت «در مقابل، آن‌ها می‌خواهند اتحادیه اروپا را از درون تغییر دهند».

به عقیده سفیر ایتالیا در روسیه، نتایج این انتخابات «کاملا قابل پیش‌بینی» بود و «از لحاظ سیاسی کاملا مرتبط». او گفت: «برای نخستین بار، ما در تمامی کشور‌های اروپایی یک مناظره واقعی داشتیم، یک توجه واقعی به انتخابات اروپا. مشارکت رای‌دهندگان نیز افزایش یافت، این یک علامت سیاسی مهم و معنی‌دار است».

ترشینو پیشنهاد کرد دو حزب مهم که پیش از این «قدرت در نهاد‌های اروپایی را به اشتراک در دست داشتند» باید اکنون از گروه‌های دیگر حمایت کنند.

این اظهارات ترشینو پس از پیروزی حزب جنبش راست لیگ ایتالیا مطرح می‌شود. بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، حزب راست ایتالیا به رهبری سالوینی که مخالف مهاجرت است قصد دارد با کسب ۲۶ صندلی در پارلمان اروپا اول شود؛ سهم پیشین آن تنها شش صندلی بود. انتخابات پارلمان اروپا در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ مه برگزار شد و در مجموع، بیش از ۴۰۰ میلیون رأی دهنده در ۲۸ کشور اروپایی برای انتخاب ۷۵۱ نماینده پارلمان اروپا پای صندوق‌های رأی رفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار