آتش سوزی در بافت تاریخی دهدشت/ هیچ‌گونه آسیبی وارد نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در بافت تاریخی بلاد شاپور مهار شد.

بافت تاریخی دهدشت دچار آتش سوزی شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:  آتش سوزی در بافت تاریخی بلاد شاپور در شهرستان دهدشت از ساعاتی پیش به وقوع پیوسته بود با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی و آتش‌نشانی در کمترین زمان ممکن مهار شد.

باقری با بیان اینکه فردی در بخش مرکزی بافت تاریخی دهدشت نسبت به آتش زدن علف‌های خشک اقدام کرد، افزود: خوشبختانه هیچ‌گونه آسیبی به آثار تاریخی این بافت وارد نشده است.

وی با بیان اینکه مدتی است عده‌ای به دنبال بهره‌برداری سیاسی از بافت تاریخی دهدشت هستند، عنوان کرد: این اداره‌کل با تمام توان به دنبال احیا، مرمت و بازسازی این شهر تاریخی است.

باقری گفت: با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مسئولان کشوری ۱۰ میلیارد تومان به بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته، اطراف آثار مهم تاریخی بافت دهدشت از جمله کاروانسرا، حمام کهیار و امامزاده جابر توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و کارکنان پایگاه ملی شهر تاریخی دهدشت از علف‌های هرز پاکسازی شده و این اقدام در سایر نقاط بافت نیز در حال انجام است.

بلاد شاپور، شهری تاریخی متعلق به دوران صفویه است که اردشیر بابکان به یاد فرزندش شاپور نام بلاد شاپور بر آن نهاد.

این شهر تاریخی به وسعت ۶۰ هکتار و در ضلع جنوبی شهر دهدشت قرار دارد و با سفر به این شهر می‌توان تاریخ را از لابه لای حجره‌ها، کاروانسرا‌ها و مساجد به تماشا نشست.

پیش از این نیز بخشی از این بافت دچار ریزش و تخریب شده بود.

اخیراً ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ، نگه‌داری و رفع مشکلات این بافت تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/ف

آتش‌سوزی هیچ خسارتی به بافت تاریخی دهدشت وارد نکرد

برچسب ها: میراث فرهنگی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.