پارلمان اتریش صدر اعظم این کشور را برکنار کرد

پارلمان اتریش در پی رسوایی اخیر به سباستین کورتز، صدر اعظم این کشور رای عدم اعتماد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال رسوایی اخیر معاون صدراعظم اتریش، پارلمان این کشور رای اعتماد خود را از سباستین کورتز پس گرفت و او را از صدراعظمی برکنار کرد.

سه حزب سوسیال دموکرات، حزب آزادی و حزب یتس با اکثریت آرای خود در مجلس به فعالیت ۱۸ ماهه سباستین کورتز، صدراعظم اتریش پایان دادند.

 در پی این رای عدم اعتماد، سباستین کورتز که در تدارک ترمیم کابینه با نفرات جدید تا برگزاری انتخابات بعدی بود از صدراعظمی این کشور کنار خواهد رفت و باید فرد جدیدی مسئول تشکیل کابینه تا انتخابات بعدی شود.

در پی انتشار ویدئویی درباره فساد مالی معاون کورتز، صدراعظم اتریش با اعلام فروپاشی کابینه ائتلافی از رئیس‌جمهور این کشور خواست انتخابات زودهنگام برگزار کند.

این ویدئو که توسط نشریه اشپیگل و روزنامه زوددویچه سایتونگ به‌ صورت مخفیانه در سال ۲۰۱۷ فیلمبرداری شده بود، نشان می‌دهد که هاینس کریستین اشتراخه، معاون کورتز به‌ همراه یوهان گودنوس یکی از اعضای ارشد حزب راست افراطی آزادی با زنی در حال صحبت هستند که می‌گوید سرمایه‌گذار روسی است و می‌خواهد یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های اتریش (کرونن سایتونگ) را بخرد و با خرید این روزنامه برای حزب راست گرا تبلیغات سیاسی خواهد کرد.

در پی رسوایی هاینس کریستین اشتراخه تمام وزرای کابینه از حزب آزادی از جمله وزیر کشور از سمت خود در دولت این کشور کناره‌گیری کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار