سرلشکر سلیمانی: کتاب الغارات را حتماً بخوانید +عکس نوشته

سرلشکر قاسم سلیمانی جهت اظهارنظر آگاهانه و بدون تعصب خواندن کتابی را به شیعیان توصیه کرد.

سردار سلیمانی خواندن کدام کتاب را به شیعیان توصیه کرد به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب الغارات کتابی است که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خواندن آن را به همه توصیه کردند. خرداد سال گذشته سردار سلیمانی تاکید کرد این کتاب را که قدیمی‌ترین کتاب شیعه است، حتما بخوانید. او در ادامه گفت: مقتل کامل است، اگر آن را بخوانید، امروز برای حکومتی که در استمرار حکومت علی بن ابی طالب است، آگاهانه تر و بدون تعصبات فردی و و حزبی نگاه می‌کنیم، نظر می‌دهیم و دفاع می‌کنیم.

الغارات کتابی به زبان عربی، اثر ابواسحاق ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال ثقفی کوفی (متوفای ۲۸۳ق) است. الغارات از کهن‌ترین متون تاریخی شیعه به‌حساب می‌آید. این کتاب حاوی مطالبی گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع)، حیات عملی، خطبه‌ها، نامه‌ها و سفارش‌های حضرت و نیز جنگ‌ها و کشمکش‌ها در زمان خلافت امام علی و پس از آن است.

از آن‌جهت که در این اثر به غارت‌های معاویه در قلمرو امیرمؤمنان پرداخته شده، به الغارات شهرت یافته است. مؤلف در این اثر از راویان شیعه و سنی بهره برده و از این‌رو منبعی غنی را پدید آورده است. الغارات همواره مورد توجه و استفاده عالمان شیعی بوده است. علامه مجلسی و ابن ابی الحدید نقش به‌سزایی در زنده نگه‌داشتن این کتاب داشته‌اند. این کتاب بار‌ها به زبان فارسی ترجمه شده است.

سردار سلیمانی خواندن کدام کتاب را به شیعیان توصیه کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
درود بر تو حاج قاسم شهید ما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام و درود خدا بر تو باد ای عبد صالح خدا که مطیع خدا و رسولش و امام و ولایت هستی خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ALI.M
۱۰:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
.سلام برتوای مالک اشتر زمان ما، دوستت دارم حرف شما برای ماسند و حجت است خداشما رابرا.ی ما حفظ کند بازوی راست رهبر.
آخرین اخبار