آمار‌ها درباره استقلال چه می‌گوید؟ / عملکرد آبی‌ها در لیگ هجدهم

روز‌های بد استقلال پس از باخت در داربی با شکست مقابل پدیده به اوج خود رسید و مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند که شفر را از سرمربی‌گری استقلال برکنار کنند.

آمارها درباره استقلال چه می گوید؟/ عملکرد آبی ها در لیگ هجدهمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استقلال پس از اینکه در لیگ هفدهم به همراه وینفرد شفر، آمار ۶۴ درصد پیروزی را به ثبت رساند و با تیم خوبی که در اختیار داشت در هیچکدام از بازی‌های خانگی شکست نخورد، به امید قهرمانی در لیگ هجدهم، این رقابت‌ها را آغاز کرد. با این حال حضور شفر هم باعث نشد که آبی‌پوشان پایتخت فصل را به مانند فصول گذشته بد آغاز نکنند.

نتایج بد استقلال در ابتدای فصل باعث شد که آن‌ها در هفته ششم به رده یازدهم سقوط کنند، اما به مرور شرایط بهتر شد تا اینکه از هفته سیزدهم لیگ برتر و بازی مقابل استقلال خوزستان، موتور آلمانی استقلال روشن شد تا به مرور به صدر جدول رده‌بندی نزدیک شود. شاگردان شفر بازی‌ها را یکی پس از دیگری با نتایج خوبی پشت سر می‌گذاشتند به هفته بیست و سوم و داربی ۸۹ رسیدند، ولی با شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس، ضمن از دست دادن شانس رسیدن به صدر جدول رده‌بندی با حواشی متعددی روبرو شدند که استقلال را از روز‌های خوبش دور کرد.

روز‌های بد استقلال پس از باخت در داربی با شکست مقابل پدیده به اوج خود رسید و مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند که شفر را از سرمربی‌گری استقلال برکنار کنند و فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند تا با او فصل را در رده سوم جدول رده‌بندی به پایان برسانند.

استقلال در این فصل آمار ۱۶ برد، ۹ تساوی و ۵ باخت را به ثبت رساند و توانست ۴۰ گل به ثمر برساند و در مقابل ۱۳ گل دریافت کند. با این آمار آبی‌پوشان پایتخت عنوان سومین خط حمله و بهترین خط حمله لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند. البته این تنها آمار‌هایی نبودند که استقلالی‌ها توانستند خودشان را در جمع بهترین تیم‌ها ببینند. آن‌ها در بخش مالکیت توپ، تعداد شوت در چارچوب در هر بازی (۴.۸ شوت)، دقت شوت و دریبل موفق در هر بازی (۸.۹ دریبل) بهترین تیم لیگ بودند و بخش دقت پاس هم رتبه سوم را در بین ۱۶ تیم لیگ برتری در اختیار گرفتند.

بهترین گل‌زن استقلال در این فصل مرتضی تبریزی بود که توانست ۵ گل به ثمر برساند. پس از او هم آیاندا پاتوسی و وریا غفوری توانستند ۴ گل برای آبی‌پوشان به ثمر برسانند. در بخش پاس گل هم فرشید اسماعیلی با ۴ پاس گل بهترین آمار را به نام خود ثبت کرد. البته او پس از اینکه در داربی نتوانست ضربه پنالتی استقلال را به گل تبدیل کند، افت شدیدی کرد و در ادامه با مصدومیتی که دچارش شد، فصل را از دست داد تا نتواند آمارش را بهبود ببخشد. پس از او هم گادوین منشأ بهترین پاسور استقلال بود که علیرغم ناکامی در گل‌زنی، ۳ پاس گل در نیم فصل دوم به هم‌تیمی‌هایش داده است.

خشن‌ترین بازیکن استقلال در فصلی که گذشت محمد دانشگر بود که ۶ کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرد. پس از او هم روزبه چشمی قرار دارد که ۶ کارت زرد دریافت کرده است. همچنین در لیگ هجدهم پژمان منتظری، علی کریمی، وریا غفوری، محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور بیشترین حضور در زمین را داشتند.

با توجه به آماری که استقلالی‌ها در لیگ هجدهم از خود برجای گذاشتند، باید نتایج بهتری کسب می‌کردند و به قهرمانی در لیگ برتر بیشتر نزدیک می‌شدند، اما حواشی‌ای که در طول فصل با آن دست به گریبان شد و نتایج ضعیفی که مقابل رقبای مستقیمش کسب کرد، آبی‌پوشان را از رسیدن به قهرمانی دور کرد.

استقلال در ۸ بازی مقابل تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ هجدهم صاحب ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۴ باخت شد تا نتواند مهم‌ترین بازی‌های این فصلش را با پیروزی پشت سر بگذارد. اهمیت ۴ باخت مقابل تیم‌های تراکتورسازی، سپاهان، پرسپولیس و پدیده زمانی بیشتر می‌شود که بدانید استقلال در این فصل تنها ۵ باخت داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

استقلال لیگ هجدهم از نگاه آمار/ ناکام در بازی‌های بزرگ!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار