نقص فنی موجود در خودرو‌ها یکی از دلایل اصلی تصادفات/ افتتاح نخستین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در مشهد تا سال آینده

یکی از دلایل اصلی تصادفات نقایص فنی موجود در خودرو‌ها به ویژه ناوگان سنگین است که خسارات جبران‌ناپذیری برای شهر، شهروندان در پی دارد.

نقص فنی موجود در خودرو‌ها یکی از دلایل اصلی تصادفات است/ معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در کاهش آلودگی هوا نقش موثری داردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین مختاری مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درونشهری شهرداری مشهد ارزیابی فنی خودرو‌های سنگین را یکی از راه‌های پیشگیری از بروز حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی تصادفات نقایص فنی موجود در خودرو‌ها به ویژه ناوگان سنگین است که خسارات جبران‌ناپذیری برای شهر، شهروندان و خانواده‌های آسیب دیدگان در پی دارد.

وی ادامه داد: وجود ۳۷۵۰ ناوگان سنگین و نیمه سنگین ساماندهی شده با عمر بیش از ۱۰ سال، وجود ۲۴۷۰ ناوگان سنگین و نیمه سنگین ساماندهی شده با عمر کمتر از ۱۰ سال، ناوگان سنگین برون شهری عبوری از مشهد و وجود وسایل نقلیه سنگین خاص نظیر جرثقیل‌ها، ادوات راهسازی و کشاورزی از ضروریات ایجاد مرکز معاینه فنی ویژه خودرو‌های باری درون شهری در مشهد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درونشهری شهرداری مشهد ایجاد تسهیلات و جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان ناوگان سنگین را از اهداف اجرایی شدن این طرح دانست و گفت: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در کاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.

مختاری افزود: در این راستا نخستین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین درونشهری در یکی از توقفگاه‌های باری شهرداری مشهد در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان ادامه داد: دوره زمانی معاینه فنی برای وسایل نقلیه عمومی سنگین درون و برونشهری با عمر بیشتر از ده سال ، سه ماه و دوره زمانی وسایل نقلیه عمومی سنگین درون شهری با عمر ده سال یا کمتر در  شش ماه صادر می‌گردد.
 
 
انتهای پیام //ف .ک
 

راه اندازی مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین درونشهری در مشهد تا سال آینده

برچسب ها: حمل ونقل ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار