برگزاری همایش ملی جمعیت در بیرجند

همه ساله به مناسبت روزملی جمعیت، همایشی در این راستا در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: زنگویی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: همه ساله به مناسبت روز ملی جمعیت همایشی در این راستا با حضور و همکاری ادارت از جمله ادارت شهرستان بیرجند و استان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر انشگاه ها برگزار می شود.

وی در خصوص هدف از برگزاری این همایش افزود: افزایش نرخ باروری و سلامت، افزایش آگاهی در خصوص جمعیت، خانواده و همچنین باروری سالم و فرزند آوری صالح است.

زنگویی بابیان سیاست های کلی مقام ومعظم رهبری در خصوص جمعیت گفت: ارتقا و بالندگی، جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج ،تسهیل و ترویج خانواده برای تشکیل خانواده ، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران باردار ازجمله این موارد است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند با اشاره به ایجاد مراکز ناباروری درسطح کشور و همچنین استان خراسان جنوبی افزود:مراقبت برای کودکان ونوزادان، درمان ناباروری زنان و مردان ازجمله خدمات این مراکز است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در استان در راستای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بحث جمعیت گفت:مراقبت از زوجین پیش،حین و پس از بارداری و همچنین آموزش مهارت های زندگی از جمله این موارد است.

زنگویی در پایان با اشاره به مراقبت ها در سطح مراکز بهداشت استان افزود: این مراقبت ها برای مادران، نوزدان و کودکان صورت می گیرد و تاکید ما بر زایمان سالم با رعایت مسایل بهداشتی در بیمارستان ها است تا خطری متوجه مادر ونوزادش نشود.

انتهای پیام / ط ا

دارا بودن  یک مرکز ناباروری در خراسان جنوبی

برچسب ها: ناباروری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.