کتاب‌های جشنواره رضوی ویژه نابینایان و ناشنوایان در فارس تولید شد/ شیراز رنگ و بوی رضوی گرفت

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس از گویا سازی پنج کتاب جشنواره کتابخوانی رضوی و مناسب سازی یک قصه برای شرکت ناشنوایان در این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس در پنجمین جلسه کمیته اجرایی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس، با اشاره به اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان در راستای این رویداد ملی گفت: این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری دستگاه‌های استانی و با برنامه ریزی گسترده برای جذب مشارکت حداکثری در استان همراه بوده است.

وی از تولید کتاب‌های جشنواره رضوی ویژه نابینایان و ناشنوایان در فارس خبر داد و افزود: هدف از گویا سازی و تهیه کتاب ویژه ناشنوایان، دسترسی آسان همه اقشار جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان استثنایی به منابع جشنواره کتابخوانی رضوی است.

منوچهری ادامه داد: در چند دوره گذشته این جشنواره، استان فارس در زمینه گویاسازی کتاب‌های و ارسال آن به تمامی کشور داوطلب بوده است. امسال نیز برای نخستین بار کار مناسب سازی یک داستان برای ناشنوایان در فارس انجام شده که موفق بوده است.

وی اضافه کرد: کتاب‌های «کبوتر‌ها و آهوها»، «فاطمه و فاطمه» و «امام رضا (ع)» از منابع بخش کودک و کتاب «درختی که بال درآورد» از منابع بخش نوجوان جشنواره در شیراز و کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» در لارستان و با همکاری گویندگان افتخاری و کتابداران گویاسازی شده و در اختیار کتابخانه‌های سراسر کشور قرار گرفته است. همچنین داستان «روزی که مثل دیروز نبود» از مجموعه کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» با همکاری مدرسه استثنایی کاشف شیراز برای کودکان ناشنوا مناسب سازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به تهیه نرم افزار جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و اضافه کرد: نرم‌افزار اختصاصی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه تلفن‌های همراه و سیستم عامل اندروید نیز با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، با همکاری کمیته اجرایی جشنواره رضوی در فارس تولید و در اختیار دبیرخانه جشنواره برای استفاده عمومی قرار گرفته است.

منوچهری در ادامه از تبلیغات گسترده جشنواره کتابخوانی رضوی در شیراز و دیگر شهر‌های استان یاد کرد و گفت: در شهر شیراز با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، سازمان قطار شهری و اداره کل ارشاد اسلامی تبلیغات جشنواره رضوی در قالب پوستر، استند، بیلبورد و پل هوایی در مناطق پر تردد شهر نصب شده است.

وی گفت: همچنین صداوسیمای مرکز فارس نیز با تهیه برنامه‌های خبری از روند برگزاری جشنواره و پخش زیرنویس، درزمینه معرفی جشنواره به عموم مردم مشارکت داشته است.
انتهای پیام/م

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار