محیط زیست سهم کنگان در عوارض آلایندگی را نادیده گرفت

امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: در حالی که شهرستان کنگان میزبان بیش از ۶۰ درصد صنایع پارس جنوبی است، محیط زیست سهمی از عوارض آلایندگی برای کنگان قائل نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شیخ محمد جمالی افزود: شدت آلودگی هوا و تاثیر ویرانگری آن بر محیط زیست آن قدر رو به افزایش است که آثار زیانبار آن همه مردم منطقه را در معرض انواع بیماری‌ها قرار داده است.

وی ادامه داد: خبر اختصاص نیمی از کل عوارض آلایندگی صنایع عسلویه و کنگان به استان‌های همجوار، مردم و مسئولین استان را در بهت فرو برده است؛ نظری که بدون هر گونه کار کارشناسی و توجیه منطقی است.

امام جمعه اهل سنت کنگان بیان کرد: این نظر شهرستان کنگان را با میزبانی بیش از ۶۰ درصد صنایع پارس جنوبی، مستحق دریافت عوارض آلایندگی نمی‌داند و برعکس ۵۰ درصد عوارض آلایندگی را سهم استان‌هایی می‌داند که بیش از صد کیلومتر از پارس جنوبی فاصله دارند.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر فاجعه زیست محیطی عسلویه و کنگان را واقعیتی ملموس و غیر قابل برگشت دانست و گفت: شدت آلودگی هوا و تاثیر ویرانگری آن بر محیط زیست، خاک و گیاهان، جانداران و مردم منطقه آن قدر رو به افزایش است که همه را در معرض انواع بیماری‌های تنفسی، ریوی، قلبی، پوستی، گوارشی، انواع سرطان‌ها، ناباروری‌ها و پایین آمدن عمر انسان‌ها قرار داده است.

شیخ جمالی افزود: در شرایطی که همه فکر و ذکر مردم منطقه نگرانی از سلامتی خود و نسل آینده است و منتظر تحقق وعده‌های ریاست محترم جمهور در سفر اخیر خود به شهرستان کنگان و تشکیل کار گروه بررسی و تعیین راهکار‌هایی برای نحوه کنترل عوارض آلایندگی‌ها هستند، خبر تعیین سهمیه از عوارض آلایندگی برای استان‌های همجوار، همه را حیرت زده کرد.

وی تاکید کرد: جامعه اهل سنت شهرستان کنگان ضمن اعلام حمایت همه جانبه خود در دفاع قانونی از حقوق حقه مردم شهرستان و همراهی و همصدایی و همدلی با مردم و مسئولان استان و شهرستان، درخواست تجدید نظر سازمان حفاظت محیط زیست در نحوه توزیع عوارض آلایندگی و برطرف کردن ابهام و نگرانی مردم ستمدیده منطقه را دارد.

انتهای پیام/ک

محیط زیست در توزیع عوارض آلایندگی تجدید نظر کند

برچسب ها: وزارت نفت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.