استقرار دبیرخانه ملی نکوداشت مفاخر زن ایران از ۲۲ خرداد در اراک

معاون صنايع دستی و هنرهای سنتی استان مركزی ازاستقرار دبیرخانه ملی و دائمی نکوداشت مفاخر زن ایران از ۲۲ خرداد در اراک خبرداد

استقرار دبیرخانه ملی نکوداشت مفاخر زن ایران از ۲۲ خرداد در اراک به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ قاسم کاظمی، معاون صنايع دستی و هنرهای سنتی استان مركزی با تشریح برنامه های  هفته صنایع دستی در استان مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه با عنوان زنان مفاخر در موزه مفاخر اراک در خرداد ماه سال ۹۸ گفت: در کنار برگزاری این نمایشگاه ، دبیرخانه دائمی نکوداشت مفاخر زن ایران از ۲۲ خرداد در موزه مفاخر اراک مستقر می‌شود.

کاظمی افزود:️  افتتاح  فروشگاه صنایع دستی و نگارخانه خصوصی سرو در اراک و همچنین نمایشگاه ترویجی صنایع‌ دستی در نگارخانه استاد واشقانی از برنامه ‌های هفته صنایع‌ دستی در این استان با هدف ترویج و توسعه صنایع‌ دستی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه  هر محصول صنایع دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز آوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است اضافه کرد: همزمان با روز جهانی صنایع دستی هم  از تمبر اختصاصی صنايع دستی با تصویر یک اثر هنری رونمايی خواهد شد.

معاون صنايع دستی و هنرهای سنتی استان مركزی تصریح کرد: برگزاری مراسم تکریم از هنرمندان که موفق به اخذ نشان ملی صنایع دستی شده اند و جوانان فعال در حوزه صنایع دستی همزمان با افتتاحیه سفره خانه سنتی سعادت از ویژه برنامه ها به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی در استان است.

️وی اظهار کرد:  خرداد ماه، هر ساله به عنوان روز جهانی صنایع دستی گرامی داشته می شود و فرصتی برای توجه به فعالان و دست‌ اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می شود و امیدواریم در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ این آثار ارزشمند استان گام های ارزنده‌ای برداشته شود.

️گفتنی است، یک روز در سال توجه جهان به صنایع دستی جلب می‌شود، زیرا سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ۱۰ ژوئن را به نام این روز ثبت کرده است. این روز که در ایران برابر با ۲۰ خرداد ماه است تا هفت روز به‌عنوان هفته صنایع دستی معرفی شده است.

انتهای پیام/ت

برگزاری نمایشگاه ترویجی صنایع‌ دستی در نگارخانه استاد واشقانی با هدف ترویج و توسعه صنایع‌ دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.