به دلیل فشارهای واشنگتن بر آنکارا

ترکیه از احتمال به تعویق افتادن دریافت اس-۴۰۰ خبر داد

وزیر دفاع ترکیه از احتمال به تعویق افتادن دریافت سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ از روسیه خبر داد.

ترکیه از احتمال به تعویق افتادن تحویل سامانه اس-۴۰۰ خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری احوال، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد آنکارا ممکن است به دلیل فشار‌های واشنگتن دریافت سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه را چند ماه به تعویق بیندازد.

وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد دریافت سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ ممکن است در ماه ژوئن صورت نگیرد. وی با این حال تاکید کرد ترکیه طی ماه‌های آتی این سامانه‌ها را تحویل خواهد گرفت. آکار اعلام کرد هیچ ضرب‌الاجلی از سوی آمریکا برای آنکارا تعیین نشده است.

ترکیه پیشتر اعلام کرد دریافت سامانه اس-۴۰۰ در ماه جولای یا زودتر از آن صورت خواهد گرفت. خرید سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ از روسیه سبب ایجاد بحرانی سیاسی میان آمریکا و ترکیه شده است. سیاستمداران آمریکایی به ترکیه مهلت دادند تا اواسط ماه ژوئن از این قرارداد با روسیه خارج شده یا اینکه باید منتظر تحریم‌های آمریکا باشد.

گفتنی است در لایحه جدید کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس سنای آمریکا آمده است ترکیه در صورت خرید سامانه اس ۴۰۰ از برنامه ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشته خواهد شد. واشنگتن به دلیل تهدیداتی که می‌تواند متوجه ناتو شود، تلاش می‌کند ترکیه را از خرید سامانۀ اس-۴۰۰ از روسیه منصرف کند، اما آنکارا تاکید دارد که از این تصمیم خود صرف‌نظر نخواهد کرد.

پیشتر کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا لایحۀ کنار گذاشتن ترکیه از برنامۀ ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ در صورت خرید اس-۴۰۰ را به تصویب رسانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار