سلیمانی: لژیونر‌ها آینده والیبال ما هستند

کارشناس و مربی سابق تیم‌های ملی والیبال بانوان گفت: دختران لژیونر ما کمک بزرگی به آینده ورزش بانوان این سرزمین می‌کنند.

فریبا سلیمانی کارشناس و مربی سابق تیم‌های ملی والیبال بانوان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: من از طریق دوستانی که در کشور ترکیه داشتم به مهسا صابری و مونا آشفته کمک کردم تا لژیونر شوند، چون می‌دانستم اگر این دختر‌ها بروند، نگاه بیشتری به والیبال بانوان می‌شود و این دختران که آینده و امید ورزش بانوان ما هستند تجربیات خود را به تیم ملی می‌آورند و راه را برای دیگران نیز هموار می‌کنند. در ارتباط با ایجنت‌ها باید بسیار مراقب باشیم، چون ورزشکاران ما دختر هستند و نمی‌شود به هر کسی اعتماد کرد، من به مهسا و مونا بعد از آخرین مسابقات تیم ملی در گذشته گفتم که لیگ ترکیه، لیگ مناسبی است و آن‌ها بااعتماد کامل می‌توانند آنجا بازی کنند. این دختران لژیونر بعد از گذشت چندین سال مربیان خوبی برای کشور ما می شوند و دستاورد های زیادی را به والیبال بانوان ما هدیه می دهند.

سلیمانی: لژیونر‌ها آینده والیبال ما هستند

شرایط برای کسب نتیجه در آسیا مطلوب است

او تصریح کرد: روند آماده سازی ملی پوشان ما خوب پیش می‌رود، تجربه سالیانه بازکنان ما بالاست و با توجه به گروه خوبی هم که در آن قرار گرفته ایم، شرایط برای ما مطلوب است و دحتران ما هم تمام تلاششان را می‌کنند.

سلیمانی افزود: تورنمنت اروپا به بالا بردن تجربه بازیکنان ما کمک می‌کند و استرس‌های بازی را از ملی پوشان ما کم می‌کند، هر چند سبک بازی تیم‌های آسیایی با اروپایی متفاوت است، اما چون همه تیم‌های آسیایی در حال مسابقه دادن بودند، اقداماتی که انجام شد نتیجه نداد حتی فدراسیون برای بازی با ژاپن نیز اقدام کرد که ژاپنی‌ها نپذیرفتند.

////سلیمانی: لژیونر‌ها آینده والیبال ما هستند

سال‌ها پیش در لیگ بانوان بازیکن خارجی داشتیم

او در ادامه اظهار داشت: داشتن یک لیگ پویا به موفقیت تیم ملی کمک شایانی می‌کند، ما سال‌ها پیش در لیگ بانوانمان بازیکن خارجی از کشور برزیل داشتیم و تیم‌های شرکت کننده در لیگ بانوان تعدادشان به ۱۲ تیم می‌رسید، اما اکنون از تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات لیگ کاسته شده است و ما به ۶ تیم رسیده ایم.

سلیمانی افزود: باشگاه‌هایی که در بخش آقایان تیم بزرگسالان دارند با توجه به قوانین مجبور هستند که در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان نیز تیم داری کنند، اما در بانوان چنین شرطی وجود ندارد و خیلی از بازیکنان نوجوان و جوان خوب ما مانند مهسا یحیی پور، فاطمه امینی و نگین شیرتری با توجه به شرایط مناسب فیزیکشان از جوانان آمدند و کنار بزرگسالان قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید:

نقطه مشترک فدراسیون‌های والیبال و فوتبال چیست؟/ به نام بانوان به کام آقایان!

صادقی: برای پیشبرد والیبال بانوان نیاز به بازی دوستانه داریم

زبردست: اجازه تیم داری به برخی از باشگاه‌ها نمی‌دهیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار