با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی؛

ورود توسعه مجتمع فولاد سبزوار به فاز اجرایی

توسعه مجتمع فولاد سبزوار با اجرای فاز دوم پروژه با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی شد.

ورود توسعه مجتمع فولاد سبزواربه فاز اجراییبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فولاد سبزوار از جمله هشت طرح مهم فولاد کشور محسوب می‌شود که قرار بود در دولت نهم به بهره برداری برسد، اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی از سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۵ درصد متوقف شد.

وی تصریح کرد: با برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان کشوری و استانی فاز نخست پروژه فولاد سبزوار (جوین) در اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور و دیگر مسئولان به بهره برداری رسید و همچنین به زودی فاز دوم پروژه وارد فاز اجرایی می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۳۹۳ توانستیم پروژه فولاد سبزوار (جوین) را در لیست پروژه‌های فاینانس قرار دهیم و بتوانیم از سرمایه گذاری کشور چین استفاده کنیم.

سبحانی فر سبزوار را یکی از بهترین مجتمع‌های آهن اسفنجی در کشور دانست و افزود: خوشبختانه با راه اندازی این کارخانه برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ال سی فاز دوم مجتمع فولاد سبزوار (جوین) به میزان ۲۵۵ میلیون یورو معادل چهار هزار میلیارد تومان گشایش یافت و در هفته آینده برداشت می‌شود، تصریح کرد: با اجرای فاز دوم گام بزرگی برای توسعه مجتمع فولاد سبزوار برداشته شده و طی مدت حداقل دو تا سه سال عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

طرح فولاد سبزوار جز هشت طرح مهم فولاد کشور محسوب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.