شهرک اختصاصی سرمایه‌گذاری برای چینی‌ها در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : آماده‌ایم شهرک اختصاصی سرمایه‌گذاری برای چینی‌ها در کرمانشاه راه‌اندازی کنیم.

 به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (۸ خرداد) با حضور نماینده سازمان سرمایه‌گذاری چین در ایران برگزار شد، با بیان اینکه امروز چین به یک اقتصاد بزرگ در دنیا تبدیل شده که تمایل به حضور بیشتری در بازار‌های جهانی دارد، گفت : ایران به واسطه تولید ارزان یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری چین است.

وی با بیان اینکه شرایط مشابهی هم در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت : ما فاصله نزدیکی به کشور عراق داریم و از همین طریق دسترسی مناسبی نیز به کشور‌های ترکیه و سوریه وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: آمادگی داریم شهرک سرمایه‌گذاری اختصاصی در کرمانشاه برای چینی‌ها در نظر بگیریم که این شهرک می‌تواند در مجاورت شهر کرمانشاه و یا در نزدیکی مرز باشد.

به گفته حاتمی، چینی‌ها می‌توانند در این شهرک تولیداتی برای بازار‌های بین‌المللی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مواد اولیه محصولات پتروشیمی به صورت روزانه از کرمانشاه به چین صادر می‌شود، ادامه داد: فرآوری این مواد اولیه در چین و ارسال دوباره آن به کشور‌های دیگر هزینه‌بر است و چینی‌ها می‌توانند این کار را در خود کرمانشاه انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از کرمانشاه به عنوان یکی از چند استان برتر کشور در زمینه تولید محصولات پتروشیمی یاد کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت برای طرفین سودآور است.

حاتمی معتقد است، چین می‌تواند بسیاری از تولیدات خود را از کرمانشاه به بازار‌های جهانی بفرستد.

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به پتانسیل‌های کرمانشاه در زمینه گردشگری و توریسم، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به این ظرفیت در زمینه احداث هتل‌های زنجیره‌ای در سطوح مختلف در کرمانشاه پای کار بیایند.

وی یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری کرمانشاه را پروژه تله‌کابین اعلام کرد و افزود: این پروژه بازگشت سرمایه سریعی دارد.

سالاری با اشاره به اینکه قابلیت راه‌اندازی شهرک صنایع دستی و بوم‌گردی در کرمانشاه وجود دارد، افزود: بازگشت سرمایه این شهرک نیز ۱۸ ماه تا دو سال خواهد بود و فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی و فرهنگ و شیوه زندگی مردم استان است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه درباره سرمایه‌گذاری در زمینه بندرخشک نیز تاکید کرد: در این بندر در دو حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، یک حوزه مراکز و مسیر‌های بارگیری و یک حوزه زیرساخت‌های خود بندر مانند انبار، سردخانه، مخازن سوخت و... .

 

 

انتهای پیام/د

ظرفیت کرمانشاه برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار