معاون وزیر امور خارجه چین: مناقشات تجاری تعمدی تروریسم اقتصادی آشکار است

معاون وزیر امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران، آمریکا را به "تروریسم اقتصادی آشکار" در جنگ تجاری متهم کرد.

معاون وزیر امور خارجه چین: مناقشات تجاری تعمدی تروریسم اقتصادی آشکار استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات بلندپایه چین روز پنجشنبه در اظهاراتی آمریکا را به "تروریسم اقتصادی آشکار" در جنگ تجاری متهم کرد.

«ژانگ هان هوی» معاون وزیر امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران در پکن با تشدید لحن خود برابر آمریکا در بحبوحه جنگ تجاری تلخی که هیچ نشانه‌‌ای از پایان آن به نظر نمی‌رسد اعلام کرد، چین مخالف توسل به "تهدیدات بزرگ" نظیر تحریم‌های تجاری، تعرفه‌های گمرکی و سیاست‌های اقتصادی حمایت گرایانه است.

ژانگ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جنگ تجاری کشورش با آمریکا گفت: «ما مخالف جنگ تجاری هستیم، اما از آن هراسی نداریم. این نوع مناقشات تجاری تعمدی در واقع تروریسم اقتصادی آشکار، قتل و قلدری اقتصادی است.»

این دیپلمات بلندپایه چینی در ادامه تاکید کرد این مناقشه تجاری اثر بسیار منفی بر بهبود و توسعه اقتصاد جهانی خواهد داشت.

وی گفت: «ما قطعا به طور درست و شایسته با همه چالش‌های خارجی مواجه خواهیم شد، بهترین اقدام را انجام خواهیم داد، اقتصاد کشورمان را توسعه و همچنان به افزایش سطح استاندارد‌های زندگی مردم دو کشور ادامه می‌دهیم.»

ژانگ افزود: «ما در عین حال اطمینان، اراده و توانایی حراست از حق حاکمیت، امنیت و منافع کشورمان را داریم.»

تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن اوایل ماه جاری پس از آن بالا گرفت که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی چین را به عمل نکردن به وعده‌های پیشین خود برای ایجاد تغییرات ساختاری در فعالیت‌های اقتصادی اش متهم کرد.

واشنگتن پس از آن تعرفه‌های وارداتی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را به ۲۵ درصد افزایش داد و به این ترتیب زمینه برای اقدام متقابل پکن نیز فراهم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار