آغاز برداشت تریتیکاله علوفه‌ای در نیشابور

در حال حاضر تریتیکاله پاییزه علوفه‌ای با میانگین عملکرد ۳۵ تن در هکتار و سطح زیر کشت ۴۰۰ هکتاری در نیشابور برداشت می شود.

آغاز برداشت تریتیکاله علوفه‌ای در نیشابوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: مصرف بهینه آب در تولید محصولات علوفه‌ای بصورت کشت پاییزه یکی از اولویت‌های کاری سازمانی جهادکشاورزی است.

وی افزود: شهرستان نیشابور با توجه به تولید بالای گوشت قرمز بالطبع از قطب‌های مصرف کننده ذرت علوفه‌ای بوده که مصرف زیاد آب دارد و در این راستا با هدف کاهش مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح اقدام به معرفی جایگزین می‌نماید.

وی ادامه داد: تحمل بیشتر به تنش‌های محیطی غیر زنده شامل: سرما، خشکی و شوری، تحمل بیشتر نسبت به تنش‌های محیطی زنده (آفات و بیماری‌ها مثلا تحمل به پاخوره، زنگ زرد، سیاهک‌ها و خسارت کمتر سن گندم) از مزایای تریتیکاله علوفه‌ای است.

فرهمندراد افزود: تریتیکاله پاییزه علوفه‌ای با میانگین عملکرد ۳۵ تن در هکتار، سطح زیر کشت ۴۰۰ هکتاری را در حال حاضر دارد که با ترویج کشت آن بالاخص در بین دامداران شهرستان نوید تولید علوفه پاییزه با یک سوم مصرف آب نسبت به ذرت علوفه‌ای و کاهش مصرف آب و وابستیگی کمتر به نهاده‌های خوراک دام خواهیم داشت.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور بیان کرد: کلیه مراحل آماده سازی زمین مانند گندم و جو در منطقه می‌باشد و کشت با بذرکار‌های غلات صورت می‌پذیرد. همچنین برداشت آن بصورت علوفه‌ای و اکثراً توسط دامداران صنعتی و سنتی شهرستان جهت علوفه سیلویی مورد مصرف دام خودکاشت و بهره برداری می شود.
 
انتهای پیام//س.ح
 

تریتیکاله اولین گیاه زراعی مصنوعی درساخت دست بشراست در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.