در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا علیه چین

ماهاتیر محمد: مالزی به استفاده از فناوری شرکت هوآوی ادامه خواهد داد

نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد کشورش تا جایی که ممکن است به استفاده از فناوری شرکت هوآوی ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی امروز (پنجشنبه) در سخنانی گفت کشورش از اتهامات جاسوسی وارده علیه هوآوی نگرانی ندارد و به استفاده حداکثری از فناوری این شرکت ادامه خواهد داد.

ماهاتیر محمد در بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی آینده آسیا گفت: ما کوچکتر از آنی هستم که بر شرکتی مانند هوآوی تأثیری بگذاریم؛ شرکتی که پژوهش‌هایش بسیار بزگتر از توانایی تحقیقاتی مالزی است.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا سرحد ممکن از تکنولوژی آنها استفاده کنیم. بله ممکن است برخی جاسوسی‌ها هم وجود داشته باشد، اما چه چیزی برای جاسوسی در مالزی وجود دارد؟

وی در این کنفرانس، همچنین از دولت آمریکا خواست تا امتیازاتی را در اختلافات کنونی‌شان با چین بدهد. نخست‌وزیر مالزی هشدار داد شکست گفتگوها میان آمریکا و چین می تواند هر دو کشور را به درگیری نظامی بکشاند.

نخست وزیر مالزی گفت: برای نمونه من می‌دانم هوآوی مزیت بشتری نسبت به تکنولوژی آمریکا دارد. اما اگر شما زمانی که پیشگام نیستید و می خواهید موقعیتی داشته باشید که همیشه برتر باشید، تحریم کردن و فرستادن کشتی جنگی رقابت نیست؛ بلکه این تهدید مردم است.

نخست وزیر مالزی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد ایجاد یک «ارز ویژه» جدید مبتنی بر طلا را برای جایگزینی ارز موجود در معاملات تجاری داد. وی گفت یک ارز منطقه ای مبتنی بر طلا، بسیار با ثبات تر خواهد بود.

ماهاتیر محمد گفت ارز جدید مبتنی بر طلا می تواند برای ارزیابی فعالیت های وارداتی و صادراتی در میان کشورهای شرق آسیا مورد استفاده قرار گیرد. وی همچنین اعلام کرد بازار جهانی اکنون به دلار آمریکا وابسته است و همین سبب می شود ارز کنونی با دستکاری هایی مواجه شود.

گفتنی است ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی روز چهارشنبه برای یک نشست کاری سه روزه وارد توکیو، پایتخت ژاپن شد. همچنین شایان ذکر است کنفرانس بین المللی آینده آسیا امروز در توکیو کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار