تلاش هواوی برای غیرقانونی اعلام کردن تحریم‌های آمریکا

شرکت چینی هواوی در تلاش است تا از طریق دادگاهی در تگزاس ممنوعیت اعمال شده علیه محصولات خود در آمریکا را غیرقانونی اعلام کند.

تلاش هواوی برای غیرقانونی اعلام کردن تحریم‌های آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، شرکت مخابراتی هواوی در نظر دارد تا از طریق دادگاهی در تگزاس ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا بر روی محصولات خود را لغو کند. استدلال هواوی برای این اقدام این است که قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۱۹ آمریکا به طور غیرقانونی این شرکت را هدف قرار داده است.

یک مقام حقوقی شرکت هواوی گفت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با استناد به قانون مجوز دفاع ملی، شرکت مخابراتی هواوی را از رقابت در بازار آمریکا منع کرده است. این مقام حقوقی هواوی افزود این قانون هیچ فرصتی را در اختیار این شرکت قرار نمی‌دهد تا اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده و شواهدی جهت دفاع از خود ارائه کند.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. رئیس جمهور آمریکا هم بار‌ها در حساب توییتر خود چین را تهدید کرد در صورتی که به یک توافق تجاری با آمریکا دست نیابند، پکن به شدت آسیب خواهد دید. وی حتی مدعی شد چین نباید برای این کار آمریکا تلافی کند؛ زیرا به قدر کافی در سال‌های گذشته از آمریکا سود بدست آورده است.

شایان ذکر است، اخیرا شرکت هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفتند. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی دارد که معتقد است هواوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار