روشنایی چراغ در محله عشایری طبس

مسئول اداره‌ی بهسازی و امور تولید اداره کل امور عشایر استان گفت: برای نصب این پنل خورشیدی حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

تک خارانی مسئول اداره‌ی بهسازی و امور تولید اداره کل امور عشایر استان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: برای نصب پنل خورشیدی در شهرستان طبس حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است که حدود ۵ خانوار از آن بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه امسال برای خرید پنل‌های خورشیدی برای دو شهرستان درمیان و طبس حدود ۱۰۰ میلیون هزینه شده است افزود: سال گذشته نیز حدود ۳۰ پنل خورشیدی با عتبار ۱۷۵ میلیون تومان برای ۸۰ خانوار خریداری شد ه است.

تک خارانی درخصوص اولویت بندی نصب پنل‌های خورشیدی گفت: اولویت با عشایری است که سکونت کامل دارند و باید در این مناطق سیستمی تعریف شود که حداقل نیاز‌های آن‌ها را بتواند تامین کند.

مسئول اداره‌ی بهسازی و امور تولید اداره کل امور عشایر استان در خصوص سیستم‌های خورشیدی قابل حمل برای روشنایی افزود: دراین خصوص تفاهم نامه‌ای مشترک با شرکت برق انجام شده است.

وی در خصوص اعتبارات تهیه پنل‌ها در استان بیان کرد: این سیستم‌ها با اعتباری که از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها مصوب می‌شود در قالب انرژی نو، به صورت سیار یا ثابت خریداری و بین عشایر توزیع می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

خریداری ۳۰ پنل خورشیدی برای عشایر در سال گذشته

برچسب ها: عشایر ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار