امام جمعه شیراز:

معامله قرن محکوم به شکست است/مردم ممکن است اختلاف سیاسی داشته باشند، اما با آمریکا دشمن هستند

امام جمعه شیراز گفت: معامله قرن که هنوز آغاز نشده محکوم به شکست است.

معامله قرن محکوم به شکست است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار کرد: کنار آمدن سران کشور‌های عربی با آمریکا و اسرائیل یک حرکت سخیف در جهت معامله بر سر حق مردم فلسطین با عنوان معامله قرن است.

امام جمعه شیراز افزود: به سران به اصطلاح کشور‌های عربی باید گفت اگر مسلمان نیستید، عرب باشید و خود را در بار دشمنان به ویژه آمریکا خوار و ذلیل نکنید.

وی با بیان اینکه ما اعلام می‌کنیم که معامله قرن که هنوز آغاز هم نشده، محکوم به شکست است، ادامه داد: روزی که ادعای فرات تا نیل را داشتند به جایی نرسیدند امروز که در تلاویو مورد حمله نیرو‌های مقاومت قرار می‌گیرند ادعا‌های بزرگ می‌کنند.

دژکام بیان کرد: سرنوشت کسانی که پشت میز معامله با آمریکا و اسرائیل می‌نشینند بهتر از انورسادات نخواهد شد، این سران از طرف مردم خود هم مورد تنفر خواهند بود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون توسط یک انسان فریب خورده و منحرف فکری شبیه جریان‌های فرقان و خوارج یک حرکت زشت بود. آن فرد از خدا بی‌خبر و کسانی که جریان‌های انحرافی درست کردند باید بدانند که ملت ما نظیر چنین اتفاق‌های را کم ندیده و آن را محکوم می‌کند.

وی گفت: اگر کسی شکی به دلش باشد با این اتفاق متوجه می‌شود که هنوز هم روحانیت است که برای اسلام و نظام دل می‌سوزاند، دشمنان بدانند که روحانیت خالص شیعه برای شهادت آمادگی همیشگی دارد و هیچ وقت تن به ظلم نداده است.

دژکام با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌توانند نام نیک روحانیت را بزدایند و این ملت برای استواری نظام اسلامی تا آخر خواهد ایستاد، افزود: مردم ممکن است اختلاف سیاسی داشته باشند، اما با آمریکا دشمن هستند.

امام جمعه شیراز گفت: باید برای پذیرایی و آمد و شد مردم در محیط حرم حضرت شاهچراغ (ع) و نماز جمعه امکانات لازم را فراهم کنیم، متاسفانه گاهی کمبود‌هایی را شاهد هستیم که در شب‌های قدر نیز با آن مواجه شدیم.

دژکام تصریح کرد: مدیران استان برای بهبود شرایط حضور زائران و نمازگذاران همچنین امنیت آن‌ها و امکانات مورد نیاز مصلی نماز جمعه باید تلاش کنند اگر به روش بروکراتیک پیش برویم تا چند سال آینده هم اتفاقی نمی‌افتد و باید باز از مردم عذرخواهی کنیم.

وی افزود: هر زمان که رهبری معظم اعلام کنند، عید فطر خواهد بود و نماز نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/چ

صحبت های امام جمعه شیراز در روز قدس

برچسب ها: نماز جمعه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار