مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد:

حمایت از ۳ هزار و ۷۰۰ یتیم و فرزندان محسنین در همدان

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۳ هزار نفر از نیکوکاران، حمایت ۳۷۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین همدانی را به عهده گرفته‌اند.

حمایت از ۳ هزار و ۷۰۰ یتیم و فرزندان محسنین در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: هم‌زمان با برگزاری جشن رمضان، مراسم لیالی قدر و برپایی پایگاه ثبت‌نام حمایت از کودکان ایتام و محسنین در استان همدان ۳ هزار نفر از نیکوکاران حمایت ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین را به عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به نیازمندی‌های ایتام و فرزندان محسنین افزود: امیدواریم با حمایت بیش‌ازپیش حامیان برخی از مشکلات معیشتی، تحصیلی، درمانی و دیگر نیاز‌های ضروری زندگی آن‌ها مرتفع شود.

ترکمانه به استقبال مردم همدان از طرح اکرام و محسنین در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: ۳ هزار نیکوکار با مراجعه به پایگاه‌های این نهاد حمایت از ۳ هزار و ۷۰۰ کودک مشمول این طرح را پذیرفته‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۰ کودک طرح اکرام ایتام و یک هزار و ۴۷۰ کودک مربوط به طرح محسنین بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان به سرانه واریزی حامیان در ماه برای کودکان موردحمایت اشاره کرد و گفت: سرانه دریافتی هر کودک یتیم از طرف حامیان ۳۴۰ هزار تومان و سرانه طرح محسنین ۱۸۷ هزار تومان است.

وی به تداوم اجرای طرح اکرام و ایتام تا پایان ماه رمضان اشاره کرد و گفت: متقاضیان طرح اکرام می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد نسبت به پذیرش و حمایت مادی از کودکان یتیم در طرح اکرام و کودکان نیازمند با سرپرست بیمار و ناتوان در طرح محسنین شرکت کنند.

مدیرکل کمیته همدان همچنین با بیان اینکه با حمایت مالی خیران استان همدان هر شب ۳۰۰ میهمان از خانواده ایتام و حامیان ایتام، کارآفرینان کمیته امداد و هنرمندان برجسته کشوری در مراسمی دعوت می‌شوند، افزود: جشن میلاد رمضان که تحت عنوان «ماه باران» به نمایش گذاشته‌شده از روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا عید فطر برگزار می‌شود.

ترکمانه با اشاره به اینکه در این شب‌ها ایتام با حامیان خود آشنا می‌شوند و حامیان نیز از احوالات این افراد مطلع و درصدد بهبود وضعیت آن‌ها خواهند بود، گفت: تمامی هزینه‌های این برنامه را حامیان ایتام متقبل شده‌اند.

وی بابیان اینکه دولت قبل از ماه رمضان مبلغی را به‌حساب کمیته امداد برای کمک‌های مالی به ایتام، واریز کرد، گفت: در اول ماه رمضان برای خانواده‌های یک نفر ۱۰۰ هزار تومان و خانواده‌های دونفره ۱۵۰ هزار تومان، سه‌نفره ۲۰۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا ۳۰۰ هزار تومان واریز شد.

انتهای پیام/د.ا

۳۰۰۰ نفر نیکوکار حمایت از ایتام در استان همدان را بر عهده گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار