زندان محل محکومین مالی غیرعمد نیست

جشن گلریزان شهرستان بم با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، رئیس زندان بم، رئیس اداره بازرسی اداره کل زندان‌ها، جمع کثیری ازمسئولین و خیرین در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.

زندان محل نگهداری محکومین مالی غیر عمد نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان عارف کیا رئیس دادگستری شهرستان بم در این مراسم گفت: زندان محل نگهداری محکومین مالی نیست زندان محل نگهداری افرادی است که نظم عمومی جامعه را برهم می‌ز ندد و قوانین را زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: ابتدا باید از ورود افراد به زندان در جرائم غیر عمد جلوگیری شود همچنین برای آزادی محکومین غیر عمدی که در زندان‌ها بسر می‌برند باید مشارکت همگانی همه افراد جامعه و نهاد‌ها استفاده شود تا دیگر زندانی غیر عمد در زندان‌های استان نباشد.

عارف کیا اظهار داشت: حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند چه بسا ممکن است یک اتفاق ناخواسته برای ما هم بوجود آیدکه نیاز به کمک همنوعان خود داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: نظر ریاست قوه قضائیه بر اساس بخش نامه‌های صادره حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است وطبق دستور العمل‌های صادره دیگر نباید افراد را به جرم عدم پرداخت مهریه زندان کنیم، زیرا زندانی نمود افراد در جرائم غیر عمد باعث بوجود آمدن تاثیرات اقتصادی و فرهنگی منفی در جامعه می‌شود.

موسوی رئیس ستاد دیه استان نیز دراین مراسم بیان داشت: ستاد دیه استان از ابتدای تاسیس موفق به آزادی تعداد ۳ هزار و ۳۰۸ مددجوی واجد الشرایط از سطح زندان‌های استان شده که تعداد هزار و ۲۱۲ نفر از محل کمک‌های مردمی و خیرین با پرداخت مبلغ ۱۳۸ میلیاردو ۶۵۴ میلیون ریال بوده است.
وی گفت: خیرین می‌توانند در بحث اخذ رضایت شاکی و تخفیف بدهی از شکات پرونده‌ها هم ستاد دیه را همراهی و کمک نمایند با حضور در جلسات صلح و سازش در واقع خیرین بازوی توانمند ستاد دیه در زمینه آزادی محکومین غیر عمد هستند.

 حجه السلام و المسلمین دانشی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بم ضمن استناد به آیات قرآن و روایات در مورد کمک به نیازمندان بیان داشت: کمک به آزادی یک بند گرفتار از سیره پیامبران و ائمه مااست همچنین ستاد دیه یک نهاد مورد اعتماد نزد خیرین است حتی مقام معظم رهبری هم به این نهاد اعتمادکامل دارد و هر ساله کمک‌هایی را در زمینه آزادی محکومین غیر عمد به این ستاد اهدا می‌کنند.
انتهای پیام/ح

جشن گلریزان در بم

برچسب ها: ستاد دیه ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار