کولیوند مطرح کرد؛

غرق شدگی ۲۰۳ نفر تا ۱۰ خرداد/ ۱۸ درصد غرق شده‌ها بین ۴ تا ۱۰ سال بودند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از اول فروردین تا ۱۰ خرداد از مجموع ۲۸۸ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی، ۱۸ درصد غرق شده‌ها بین چهار تا ۱۰ سال بودند.

غرق شدن ۲۰۳ نفر تا ۱۰ خرداد/ ۱۸ درصد از غرق شده ها بین ۴ تا ۱۰ سال بودنپیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند، اظهار کرد: از اول فروردین تا ۱۰ خرداد از مجموع ۲۸۸ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۱۹ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۸ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۸ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۴ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۸ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۹ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۶ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر هستند.

غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ در یکی از روستاهای اردبیل

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن‌ترین فرد غرق شده هم، خانم ۷۹ ساله در تهران بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۲۸۸ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ در سطح کشور، بیان کرد: ۸۵ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۶۱ مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۲۴ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۲۰۳ نفر نیز، جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۷۱ روز گذشته و از مجموع ۲۸۶ غریق از نظر تفکیک مکانی ۱۲۶ نفر معادل ۴۴ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۷ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)، ۱۲ درصد در دریاچه پشت سد، ۱۰ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۵ درصد در کانال آب و ۴ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران و تهران در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۷۲ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان با ۳۲ نفر، مازندران با ۱۷ نفر و تهران با ۲۳ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۹ نفر، مازندران با ۱۷ نفر فارس با ۱۱ نفر اختصاص دارد.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۶ خرداد با ۱۰ مورد و روز‌های ۹ اردیبهشت، ۱۶ و ۲۶ فروردین با ۹ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روز‌های ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ مورد،۶ خرداد با ۹ مورد و ۹ اردیبهشت و ۳۱ فروردین با ۸ فوتی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.