پس از مخالفت بغداد با بیانیه ضدایرانی نشست مکه؛

ائتلاف نوری المالکی درباره موضع انتقامی سعودی‌ها هشدار داد

پس از اعتراض عراق به بیانیه نشست مکه، ائتلاف مالکی در خصوص موضع انتقامی سعودی‌ها علیه بغداد هشدار داد.

هشدار ائتلاف نوری المالکی از موضع انتقامی سعودی هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه بغداد الیوم، ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی امروز شنبه در خصوص موضع انتقامی عربستان در عراق پس از اعتراض بغداد به بیانیه نشست مکه هشدار داد.

محمد الصیهود، از رهبران این ائتلاف به پایگاه بغداد الیوم گفت: بعید نیست عربستان پس از مخالفت با بیانیه مکه، دست به اقدامات و یا کارهای انتقام جویانه بزند. تروریسم در عراق و سوریه که عربستان آن را هدایت می کند، پایان نیافته است.

وی در ادامه تأکید کرد: عربستان هم اکنون در بدترین شرایط خود به سر می برد و با نشست هایی که برگزار می کند، به دنبال آن است که جذب حمایت کند. حاکمان عربستان باید به خرد خود بازگردند و از سیاست حمایت از تروریسم دست بردارند.

گفتنی است در بیانیه پایانی نشست مکه که صبح جمعه به پایان رسید، با تکرار ادعاهای پیشین سران سعودی آمده است: ما ادامه حمایت ایران از شبه نظامیان حوثی و نیز مداخله ایران در امور کشورهای منطقه، از جمله کشور دوست، بحرین را محکوم می کنیم. باید در برابر تهدید ایران در خصوص منابع انرژی و یا ناوبری دریایی ایستاد.

شایان ذکر است عراق پس از صدور بیانیه پایانی نشست مکه، با آن مخالفت کرد. عراق در بیانیه ای که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب آن را قرائت کرد، گفت: باید توضیح دهیم ما در تهیه پیش نویس بیانیه پایانی مشارکتی نداشته و عراق اعتراضش را به متن بیانیه اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار