عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد؛

ملت‌های محور مقاومت معامله قرن را شکست می‌دهند

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت:با بیان اینکه دشمنان به دنبال معامله قرن هستند و ملت‌های محور مقاومت این معامله را شکست می‌دهند گفت: آمریکا به حمایت از گروهک تروریستی داعش پرداخت، ولی با رشادت مدافعان حرم شکست خورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه شامگاه شنبه در مراسم ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم در بیت این مفسر قرآن کریم برگزار شد گفت: انسان لحظه‌های مهمی در زندگی خود دارد که مرحله نخست تولد و ادامه حیات است.

وی افزود: دومین مرحله زندگی لبیک به دعوت الهی و مرحله سوم روزی است که انسان در پیشگاه الهی مبعوث می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مرگ به دو قسمت خوب و بد تقسیم می‌شود که مرگ خوب شهادت و در حال عبادت است، اگر انسان در حال گناه و کفر بمیرد مرگ بد است و بهترین مرگ شهادت با رضایت معصومین (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه اگر زندگی‌مان رنگ الهی بگیرد و جنگ و صلح‌مان برای خدا باشد عاقبت به‌خیر می‌شویم، بیان کرد: بهترین انتخاب آن انتخابی است که در مسیر اهل بیت (ع) و رضای الهی باشد و زیباترین انتخاب در زندگی شهدا است، اگر زندگی‌مان رنگ الهی بگیرد و جنگ و صلح مان برای خدا باشد عاقبت به‌خیر می‌شویم.

حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن امروز به فلاکت افتاده است، عنوان کرد: داعش قصد داشت عراق و سوریه را بگیرد و سپس به ایران حمله کند که این نقشه با حمایت آمریکا دنبال شد و آمریکا به حمایت از این گروهک تروریستی پرداخت، ولی با رشادت مدافعان حرم شکست خورد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به دنبال معامله قرن هستند و ملت‌های محور مقاومت این معامله را شکست می‌دهند.

مرتضی نجفی قدسی در این مراسم گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان کشور حاوی نکات بسیار مهمی است که همه ما باید از آن رهنمون بگیریم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید سعی کنیم عاقبت به‌خیر شده و مرگ‌مان مورد رضایت الهی خداوند قرار بگیرد عنوان کرد: شهدای مدافع حرم افغانستانی و پاکستانی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفتند که این شهدا عاشق اهل بیت (ع) بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: شهدای مدافع حرم بهترین انتخاب را در زندگی خود انجام دادند، انتخاب دین و زندگی و منزل انتخاب است و گاهی انتخاب‌ها دنیاطلبانه و منفعت طلبانه است.

امام جمعه قم بیان کرد: افرادی بودند که درباره غدیر و سقفیه شعر گفتند که این افراد انتخاب‌شان دنیاگرایانه بود و یک سری انتخاب‌ها از ترس است، برخی دیگر از انتخاب‌ها از روی تعصب و قومی‌گرایی است.

حسینی بوشهری گفت: یکی از انتخاب‌ها بر اثر جوزدگی انجام می‌شود و شخص هنگاهی که به حرم می‌رود یک نوع پوشش دارد و هنگامی که به جای دیگر می‌رود پوشش دیگر دارد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه با توجه به سخنان رهبری دولت جوان و حزب الله نیاز آینده کشورما است ادامه داد: درد‌ها و مصیبت‌ها و به هم ریختگی اقتصادی امروز در کشور ما به این دلیل است که مدیران ما آن گونه که باید حزب اللهی نیستند.

نجفی قدسی با بیان اینکه جوان حزب اللهی متعهد مورد تاکید رهبری است بیان کرد: اگر چهره‌های پاکی مانند حججی‌ها دولتمردان ما باشند مشکلات کشور برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در یک برهه‌ای در ابتدای انقلاب اینگونه افراد انقلابی و متعهد در راس امور بودند، اما پس از آن این قضیه کم رنگ شد و گاهی شاهد بودیم که افرادی جزو کارگزاران نظام شدند که سنخیتی با انقلاب و نظام اسلامی ما نداشته و ندارند که وضعیت نابسامان اقتصادی و سیاسی امروز ما هم ناشی از چنین کارگزارانی است.

نجفی قدسی گفت: رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان بر این نکته تاکید داشتند که مشکلی در ساختار و قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی نیست و مشکل را از سوی کارگزار‌ها می‌بینند و این کارگزاران هستند که کوتاهی دارند، سلایق گوناگون دارند ناتوانی‌هایی دارند، کمبود‌هایی دارند و نتیجه این می‌شود که گاهی در حرکت اشتباه می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

شهدای مدافع حرم بهترین انتخاب را در زندگی خود انجام دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار