سرپرست دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: اهدای خون توسط مردم روزه دار این استان در شب‌های قدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

سونا معتمد سرپرست دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،افزود: در شب های قدر  اهدای خون توسط مردم روزه دار این استان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم چنین در زمینه اهدای پلاسما ۲۰ درصد افزایش نسبت سال قبل داشتیم که میزان قابل توجهی است و در اختیار بیماران خونی قرار می‌گیرد.

وی هم چنین از مشارکت ۷۲ درصد بانوان با احساس خرسندی گفت: بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده می‌توانند با مشارکت در اهدای خون، علاوه بر ترویج رفتار‌های انسان دوستانه، در آموزش فرزندان و شرکت در عرصه فعالیت‌های خداپسندانه گام مهمی در افزایش مشارکت خانواده‌ها در اهدای خون داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز مبرم بیماران نیازمند خون به فرآورده‌های خونی، مردم نوع‌دوست استان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

معتمد در پایان نیز افزود: ضریب امنیت خون و سلامت آن در اهداکنندگان مستمر هشت برابر اهداکنندگان بار اول است و از این رو اهداکنندگان مستمر، یاری دهندگان همیشه انتقال خون و بیماران نیازمند به خون هستند.
 
انتهای پیام/م
 

افزایش اهدا کنندگان خون در شب‌های مبارک قدر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.