معاون سازمان برنامه و بودجه قم عنوان کرد؛

راه اندازی پنج واحد گردشگری در قم/راه‌اندازی گردشگری سلامت در قم به همت جهاد دانشگاهی

اخوان گفت: پنج واحد گردشگری و راه اندازی فاز یک منطقه گردشگری در روستای نایه قم تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛محمد اخوان معاون سازمان برنامه و بودجه قم در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در سالن امام جواد (ع) استانداری گفت: این واحد‌ها با اعتبار ۳۴۵ هزار میلیون ریال و اشتغال ۱۱۶ تن فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند.

وی افزود: طرح راه‌اندازی ۱۲ باب مجتمع‌های گردشگری و واحد‌های تفریحی بااعتبار ۵۴۰ هزار میلیون ریال و اشتغال ۲۵ تن توسط اداره کل میراث فرهنگی استان به دبیرخانه اقتصاد مقاومتی ارسال‌شده است.

وی همچنین با اشاره به اهداف راه‌اندازی گردشگری سلامت استان توسط جهاد دانشگاهی عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، و توسعه بازار تولیدات استان از اهداف اصلی این طرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای توسعه و بهسازی خدمات شهری، شهرداری قم طراحی و پیاده‌سازی شبکه الکترونیکی ارائه خدمات شهری را در دستور کار قرار داده است.

اخوان با اشاره به طرح بهره‌برداری از دریاچه نمک گفت: سازمان صمت قم برای بهره‌برداری از دریاچه نمک دو طرح احداث راه دسترسی و استحصال املاح آن را پیشنهاد داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تکمیل و توسعه شبکه حمل و نقل یکی دیگر از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸ است، درخصوص فرودگاه قم نیز باید گفت که در حال حاضر متولی خاصی ندارد.

وی تأکید کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه دسترسی به دریاچه نمک مورد نیاز است، همچنین برای استحصال از املاح آن نیز برخی نگرانی‌های زیست محیطی وجود دارد.

اخوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی قم را نیز مورد توجه قرار داد وافزود: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، اصلاح الگوی کشت در دشت‌های شریف‌آباد و ساوه و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز دراین جلسه گفت: از آنجایی که مباحث مربوط به حرم مطهر حضرت معصومه (س) با مباحث امنیتی گره‌خورده در طرح بهسازی اطراف حرم باید نظر کارشناسی از دبیرخانه شورای تأمین گرفته شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم نیز با اشاره به طرح شهرداری الکترونیک اشاره کرد: در توسعه شهروند هوشمند اگر داده‌های مورداستفاده دقیق و جامع نشود به تهدید امنیتی تبدیل می‌شود.

مهدی متقیان ادامه داد: درصورتی‌که الزامات امنیتی و انتظامی در راه‌اندازی سامانه‌های مربوط به شهروند هوشمند به‌درستی تدبیر نشود، چنین سیاستی نمی‌تواند به سرانجام مطلوبی برسد.

دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسه‌های امام جواد (ع) استانداری برگزار و طرح‌ها و محرک‌های راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

پنج واحد گردشگری امسال درقم راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.