استقرار اکیپ‌های راهداری در محور‌های مواصلاتی و جاده‌های گردشگری اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از استقرار اکیپ‌های راهداری در محور‌های مواصلاتی و جاده‌های گردشگری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان به آمادگی اداره کل در ارائه خدمات به مسافران در تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی پیش رو اشاره کرد و گفت: اکیپ‌های راهداری در محور‌های مواصلاتی و جاده‌های گردشگری مستقر هستند.

وی با اشاره به نقش موثر مجتمع‌های بین راهی در کاهش تصادفات اظهار کرد: به همین دلیل از احداث مجتمع‌ها حمایت می‌کنیم و حتی رمپ ورودی و خروجی مجتمع نیز با حمایت اداره کل اجرا می‌شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع در سطح استان بیان کرد: ۳۴ درخواست دیگر نیز در حال بررسی و استعلام است؛ در بررسی‌ها رعایت ضوابط اولویت ما است به عنوان مثال مجتمع خدماتی باید در فاصله حداقل ۳۰ کیلومتری شهر‌ها احداث شود و در خواست‌های مغایر این بند قانونی داریم که مورد تایید نیست.

رحمتی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمام توان خود را برای ایمن سازی محور‌ها به کار گرفته و انتظار می‌رود در بحث روشنایی جاده‌ها نیز از محل اعتبارات استانی پروژه‌های اداره کل حمایت شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری با هدف ارتقا ایمنی محورها، ۳۰۰ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: تداوم خط کشی محور‌ها و سایر خدمات راهداری نیازمند حمایت فرمانداران در تخصیص اعتبارات شهرستانی است.

رحمتی افزود: با توجه به ضرورت خط کشی محور‌های روستایی انتظار می‌رود فرمانداران در این خصوص یاریگر ما بوده و در تامین اعتبارات مشارکت کنند.

وی با اشاره به آشکارسازی و رنگ آمیزی سرعت‌گیر‌ها گفت: آشکار سازی سرعت گیر‌ها در محور‌های اصلی و بزرگراهی انجام شده و در محور‌های فرعی و روستایی نیز ۸۰ درصد از آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۲ مجتمع بین راهی در اردبیل

برچسب ها: راهداری ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.