بیش از ۶ هزار نفر از موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان بازدید کردند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در هفته میراث فرهنگی بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان بازدید کردند.

بیش از ۶ هزار نفر از موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان بازدید کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهدی ارباب نیا معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: موزه منطقه‌ای جنوب شرق در هفته میراث فرهنگی برنامه‌های متنوعی اجرا کرد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای شاهنامه خوانی در روز جهانی موزه‌ها و همچنین کارگاه‌های آموزشی متنوع برای کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی گفت: نمایش اسکلت میمون کشف شده از شهر سوخته و مجسمه زن صاحب چشم مصنوعی در موزه منطقه‌ای جنوب شرق مورد استقبال گسترده بازدیدکنندگان قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ۲ کتاب در حوزه میراث فرهنگی نیز در این هفته رونمایی شد.

وی بیان کرد: افزایش تعداد راهنمایان موزه در این هفته، افزایش ساعت کاری موزه در روز جهانی موزه‌ها و اعلام بازدید رایگان از موزه در هفته میراث فرهنگی از جمله اقداماتی بود که جهت بازدید راحتتر علاقمندان پیش بینی شده بود.

ارباب نیا گفت: امسال برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها با شعار «موزه‌ها به مشابه کانون‌های فرهنگی، آینده ملت ها» در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در سال ۱۹۷۷ روز ۱۸ ماه می‌میلادی برابر با ۲۸ اردیبهشت را روز جهانی موزه‌ها نامگذاری کرد.

براساس تعریف ایکوم، موزه مکان گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی و به نمایش گذاشتن نعمت‌های فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه‌ها و لذت بردن از آنهاست.

انتهای پیام/ع

نمایش اسکلت میمون کشف شده از شهر سوخته در موزه جنوب شرق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار