راشاتودی: بسیاری از گردشگردان چینی آمریکا را از مقصد سفر‌های خود خارج کرده‌اند

بسیاری از جهانگردان چینی به علت جنگ تجاری کشورشان با آمریکا این کشور را از مقصد توریستی خود خارج کرده‌اند.

راشاتودی: بسیاری از گردشگردان چینی آمریکا را از مقصد سفر‌های خود خارج کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی راشاتودی در گزارشی نوشت: بسیاری از جهانگردان چینی به علت جنگ تجاری کشورشان با آمریکا این کشور را از مقصد توریستی خود خارج کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: تعداد گردشگران چینی که به آمریکا سفر می‌کنند برای نخستین بار طی ۱۵ سال کاهش یافته است و سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۷ با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شده است.

بنابر گزارش اداره سفر‌ها و گردشگری ملی چین، حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر چینی در سال ۲۰۱۸ به آمریکا سفر کردند. از سال ۲۰۰۳ تعداد گردشگران چینی که به آمریکا سفر کرده‌اند، رو به افزایش بود و چینی‌ها پس از اتباع کانادا، مکزیک, انگلیس و ژاپن در رتبه پنجم سفر به آمریکا قرار داشتند. با این حال، چینی‌ها در ارتباط با میزان سفر به آمریکا با هر هدفی از جمله تحصیلی از دیگران پیشی گرفتند. سال گذشته، آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در آمریکا هزینه کردند که حدود ۱۴ درصد از کل ۲۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری می‌شود که گردشگران سال گذشته در این کشور هزینه کردند.

با این حال، شهروندان چینی تمایل کمتری برای سفر به آمریکا نشان داده‌اند زیرا مناقشه تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و امسال نیز این مناقشه تشدید شده است. این تنش‌ها همچنین سبب صدور هشدار‌هایی برای سفر از سوی هر دو طرف شده است. سال گذشته، چین با انتشار یک توصیه‌نامه امنیتی در ارتباط با خطرات سفر به آمریکا در ارتباط با موارد زیاد تیراندازی و سرقت‌ها در آمریکا هشدار داد.

واشنگتن نیز به شهروندان خود در ارتباط با­ سفر به چین هشدار داد. هر دو کشور در آغاز امسال نیز چنین هشدار‌هایی صادر کردند. در این هشدار‌های جدید به خطر بازداشت‌های خودسرانه در پی بازداشت مدیر اجرایی شرکت هوآوی اشاره شده است. این اقدام سبب خشم چین شد که اقدامات تلافی‌جویانه را در دستور کار خود قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار