کوشنر: رهایی از کنترل اسرائیل بر فلسطینی‌ها انتظار بالایی است!

داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی ضمن عدم حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین، رهایی از کنترل رژیم صهیونیستی بر فلسطینی‌ها را توقعی نابجا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه «آکسیوس» که روز یکشنبه منتشر شد، به حق فلسطینی‌ها برای خودمختاری اذعان، اما از ایده تشکیل کشور فلسطینی حمایت نکرد و درباره توانایی آن‌ها برای اداره امور خود ابراز تردید کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره این که آیا فلسطینی‌ها می‌توانند انتظار رهایی از دخالت‌های کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی را داشته باشند گفت: این انتظار بالایی است!

معمار طرح موسوم به «معامله قرن» در این مصاحبه از اشاره صریح به این مسئله که آیا این طرح راه حل دو کشور را در بر می‌گیرد، خودداری کرد؛ طرحی که برای دهه‌ها اساس سیاست آمریکا برای حل مسئله بوده است و خواستار تشکیل کشور فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی قدس شرقی می‌شود.

کوشنر در عین حال گفت:  من فکر می‌کنم آن‌ها باید خودمختاری داشته باشند. من بیان جزئیات را به زمان ارائه طرح اصلی موکول می‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا فلسطینی‌ها قادرند بدون دخالت رژیم اشغالگر صهیونیستی از پس اداره امور خود برآیند گفت: این سوال بسیار خوبی است. این امید وجود دارد که آن‌ها در طول زمان توانایی حکومت داری را پیدا کنند.

مشاور و داماد ترامپ افزود: فلسطینی‌ها نیاز دارند برای جلب سرمایه‌ها، نظام قضایی عادلانه، آزادی رسانه‌ها، آزادی بیان و تساهل نسبت به ادیان مختلف داشته باشند.

کوشنر در پاسخ به این سوال که آیا درک می‌کند که چرا فلسطینی‌ها ممکن است به وی اعتماد نداشته باشند گفت: من اینجا نیستم که به من اعتماد کنند، فلسطینی‌ها این طرح را بر این اساس ارزیابی خواهند کرد که آیا برای آن‌ها راهی به سوی زندگی بهتر باز می‌کند یا نه.

شایان ذکر است، رهبران فلسطینی، معامله قرن را تحریم کرده‌اند. اگرچه کوشنر دو سال به طور محرمانه صرف تلاش برای تدوین این طرح کرده است، به اعتقاد فلسطینی‌ها و برخی از مقامات عرب، این طرح به شدت به نفع رژیم صهیونیستی است و فلسطینی‌ها را از حق داشتن کشوری مستقل محروم می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
شما ساکت
آخرین اخبار