ترویج ارقام جدید و پرمحصول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ترویج ارقام جدید و پر محصول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی کردستان قرار دارد و هم اکنون ارقام مختلف و زیای از محصولات زراعی در استان کشت می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر پنج رقم گندم آبی، هشت رقم نخود، ۶ رقم جو، ۱۰ رقم گندم دیم به ارقام موجود در استان اضافه شده و در مزارغ استان کشت می‌شود.

وی از برنامه ریزی این سازمان برای کشت نشایی محصولات زراعی خبر داد و افزود: کشت‌های پاییزی و انتظاری در بحث حبوبات از دیگر برنامه‌های سازمان است که تأثیر چشمگیری در عملکرد محصول دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان کشت علوفه‌های کم آب بر مثل ماشک و سورگوم را از دیگر برنامه‌های سازمان در خصوص افزایش بهره وری آب اعلام کرد و گفت: با تولید حدود ۵۰ هزار تُن توت فرنگی در سال مقام اول تولید این محصول را در کشور داریم و برنامه‌های مناسبی برای توسعه بیشتر و کشت ارقام جدید نیز در استان داریم.

جعفری افزود: توسعه گلخانه‌ها در استان، اصلاح باغات گردو با سرشاخه کاری و ایجاد باغات فنی و اصولی از اولویت‌های کاری این سازمان در حوزه باغبانی است.

وی از فعالیت ۲۷۰ ایستگاه پیش آگاهی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از کارشناس در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: تلاش همه کارشناسان سازمان بویژه همکاران مستقر در این ایستگاه‌ها، تولید محصول سالم و با کیفیت برای مردم است.

انتهای پیام/م

توسعه گلخانه‌ها در استان،  از اولویت‌های کاری سازمان جهادکشاورزی کردستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.