در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معیارهای اصلی برای انتخاب همسر چیست؟

یک روانشناس گفت: یافتن شخصی مناسب برای ازدواج نه تنها در مورد خانم‌ها بلکه در مورد آقایان نیز صدق می‌کند.

رقیه نوری پور لیاولی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتخاب همسر اظهار کرد: یافتن شخصی مناسب برای ازدواج نه تنها در مورد خانم‌ها بلکه در مورد آقایان نیز صدق می‌کند.

نوری پور بیان کرد: اغلب به دختران و پسران می‌آموزند که با فردی ازدواج کن که پس از ازدواج شخصیت او را آن طور که می‌خواهی تغییر بده باید به این عده گفت محال است بتوانید شخصیت فردی یک نفر را عوض کنید.

این روانشناس گفت: هنگامی که انتخاب عاقلانه‌ای نداریم پس از گذشت چند سال و فروکش کردن هیجانات اولیه، درک رفتار یکدیگر را از دست می‌دهیم درنتیجه هر چه زمان جلوتر می رود وقت کمتری را با هم سپری می کنیم و آخر کار مجبور می شویم یا از هم جدا شویم یا عقاید و علایق خود را عوض کنیم.

وی با بیان اینکه عقاید و باور‌های همسر احتمالی خود را در مورد آئین و مذهب جویا شوید، افزود: چرا که اگر نقطه نظرات این فرد برای شما قابل قبول نباشد احتمال وقوع مشکلات شدیدی پیش بینی می‌شود.

نوری پور اضافه کرد: متأسفانه یکی از اعتقاد‌های نادرست در جامعه ما اعتقاد به شانس می‌باشد و بسیاری از افراد شکست‌ها و موفقیت‌های خود را به شانس نسبت می‌دهند، اما در کار بسیار مهمی مانند انتخاب همسر، اعتقاد به شانس جایز نیست و شایسته است به عقل و منطق متکی باشیم.

این روانشناس با اشاره به اینکه هر قدر میزان شباهت در ویژگی‌های زوجین بیشتر باشد احتمال موفقیت در ازدواج بیشتر خواهد بود، افزود: در زمینه ارزش‌ها باید زن و شوهر با هم تفاهم زیادی داشته باشند زوج‌هایی که در این زمینه با هم اختلاف دارند برای مثال یکی از زوج‌ها در مورد مسایل مذهبی بسیار متعصب ودیگری بی تفاوت باشد قطعاً به مشکل بر می‌خورند.

وی ادامه داد: در دوران نامزدی یا اوایل ازدواج، جذابیت‌های زن و شوهر به حدی است که آن‌ها متوجه اختلافات نمی‌شوند، اما این اختلافات در بلند مدت اثرگذار می‌شوند و زندگی زناشویی را به هم می‌ریزند.

نوری پور بیان کرد: ازدواج افراد باید به وضعیت اقتصادی فرد مقابل منطقی نگاه کنند و احساسی تصمیم نگیرند، افرادی که قصد ازدواج باهم را دارند در یک سطح اقتصادی باشند برای مثال دختری که ازدواج می‌کند تفاوت چندانی را از نظر اقتصادی احساس نکند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: با توجه به این که بسیاری از ازدواج‌ها به دلیل دستپاچگی و عجله کردن در تصمیم گیری درنهایت به شکست منتهی می‌شود، در تصمیم خود برای قبول یک ازدواج عجله نداشته باشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: روانشناسی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sajad64
۲۱:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
ما دهه شصتی ها بدبخت باید مجرد ، از دنیا بریم ‌، آرزو ازدواج و متاهل شدن ، همسر و در آینده فرزند داشتن به گور ببریم با خودمون مثل خودم....
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۰۹:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
مفید بود اما تغییر در رفتار هرگز امکان ندارد خدا به ما هم یک فرد مناسب عطا کند وهمه جوانهای ایران عاقبت بخیر و خوشبخت بشن انشاالله
آخرین اخبار