محسنی بندپی به مناسبت فرا رسیدن ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست، پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران به مناسبت پنجم ژوئن، روز جهانی محیط زیست، پیامی صادر کرد.

متن این پیام، بدین شرح است:

"بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم"

در عصر کنونی، روند پرشتاب و تاثیرگذار در زندگی بشر بیش از پیش بر ضرورت توجه به موضوع محیط زیست تاکید دارد. امروزه پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی، در گرو محیط زیست سالم و به دور از هرگونه ناملایمات بوده و این امر، مستلزم برنامه ریزی و حرکت به سوی توسعه پایدار خواهد بود.

در حقیقت، توسعه پایدار، الگویی کامل برای برآورده‌سازی نیازهای انسان با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست است. به گونه‌ای که نیازهای امروز، بدون فداکردن نیازهای نسل آینده تامین شوند. درواقع، دستیابی به توسعه پایدار و تحقق همه جانبه آن، نیازمند مشارکتی دوسویه خواهد بود.

با این حال، مسئله حائز اهتمام این‌که؛ همواره منابع بکر و تجدیدناپذیر مانند، آب، خاک، هوا و تنوع زیستی مورد استفاده نامناسب و بیش از ظرفیت قرار گرفته‌اند و این آسیب، تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت جوامع بوده و خواهد بود.

روندی که در دهه‌‌های اخیر به شکل جدی ارتباطات و اقدامات در جوامع پیشرفته را تحت تاثیر خود قرار داده، با تمرکز بر رویکرد اقتصاد سبز ، خواهان تحول در نوع زندگی بشر برای بقا و بهبود کیفیت آن است.

بر این اساس، خدمات زیست بومی، بن مایه رشد و توسعه اقتصادی بوده و سرمایه گذاری بر پایه اقتصاد سبزِ متکی بر منابع تجدیدپذیر، می‌تواند آینده‌ای پایدار با فرصت‌های شغلی بیشتر و امکان توامان رشد اقتصادی و حفظ محیط زیست را فراهم سازد.

از این منظر، اعتلای شاخص‌های مختلف در موضوعاتی چون، کشاورزی سازگار با محیط زیست، بهینه‌سازی مصرف آب، کاهش آلودگی هوا، انرژی‌های نو ، کنترل و مهار فرآورده‌های مختلف آلوده کننده، فن‌آوری های پاک، موضوع مدیریت پسماندها و نظایر آن، از اولویت‌های اساسی در جهت دستیابی به اقتصاد سبز و برخورداری از محیط زیست مطلوب محسوب خواهد شد.

اینجانب، برخود لازم می‌دانم تا در آستانه فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست، از جهد تمامی فعالان، متخصصان، تشکل‌ها و دست‌اندرکاران حوزه محیط زیست استان تهران و ایران عزیز اسلامی، سپاس و قدردانی داشته و بر تداوم و ضرورت تحقق سیاست‌های محیط زیستی دولت تدبیر و امید تاکید نمایم. باشد که همواره دوستدار محیط زیست و حافظی امین، برای امانت نسل‌های آینده باشیم.

انوشیروان محسنی‌بندپی
استاندار تهران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار