بنیاد برکت ۸۰۰ طرح اشتغالزا در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌کند

بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۸۰۰ طرح اشتغال‌زا را در سال جاری در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج و به نقل از گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، این بنیاد به منظور محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخودار، در سال جاری اقدام به راه‌اندازی ۸۰۰ طرح اشتغال زا با قابلیت ایجاد بیش از ۲ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی در شهرستان‌های، کهگیلویه، باشت، بویراحمد و بخش‌های چاروسا و دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌کند.

این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در رشته‌هایی هم‌چون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

براساس این گزارش، بنیاد برکت برای ایجاد و راه‌اندازی ۸۰۰ طرح اشتغال‌زا در استان افزون بر ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی و در نظر گرفته است.

هم‌چنین برای ایجاد و بهره‌برداری از این تعداد طرح، ۹ تسهیل‌گر و مجری به عنوان مجریان نظام طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خواهند کرد.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال گذشته نیز ۲۰۰ طرح اشتغال‌زا با قابلیت ایجاد ۴۵۰ فرصت شغلی را در ۲۳ روستای شهر چاروسا با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رساند که امسال شهرستان‌های باشت، بویراحمد، و بخش دیشموک به مناطق هدف این بنیاد برای اشتغال‌زایی افزوده شده است.
این تعداد طرح اشتغال‌زایی از میان ۹۵۰ طرح پیشنهادی و پس از بازدید تسهیل‌گران و طی مراحل اهلیت‌سنجی فنی و اعتباری انتخاب و به بهره‌برداری رسیدند.

اهلیت متقاضیان با معیار‌هایی هم‌چون فقدان شغل، برخورداری از مهارت‌های حداقلی، دارا بودن امکانات اولیه مانند محل نگهداری دام، قادر بودن به اخذ تسهیلات در سیستم بانکی کشور و … سنجیده و به تأیید می‌رسد.

بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخودار، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در مناطق محروم را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

انتهای پیام/ط

۸۰۰ طرح اشتغالزا در کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.