امام خمینی (ره) روحیه خودباوری را در مردم ایران ایجادکرد

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امام خمینی (ره) روحیه خودباوری و نداشتن وابستگی به بیگانگان را در ملت ایران ایجاد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهر چغادک با اشاره به اخلاق سیاسی امام خمینی (ره) افزود: امام خمینی (ره) با وجود اینکه یک رهبر سیاستمدار بود، ولی سیاست او آمیخته با موازین اخلاقی بود و به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کرد که سیاست مورد نظر او کوچکترین منافاتی با اخلاق اسلامی نداشته باشد.

وی ادامه داد: تفکر امام خمینی (ره) این بود که اسلام دین سیاست است و در وصیتنامه سیاسی الهی خود آورده است که قرآن کریم و سنت رسول الله (ص) آن قدر که در حکومت و سیاست احکام دارند در سایر چیز‌ها ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: امام راحل هیچ گاه فعالیت صرفاً سیاسی و عاری از اخلاق اسلامی و انسانی را نمی‌پذیرفت و معتقد بود که فعالیت سیاسی و سیاستمداری باید به دارای صبغه الهی باشد.

حجت الاسلام خدری به تلاش امام خمینی (ره) برای تحقق خودباوری در ملت ایران پرداخت و گفت: یکی از مبانی اندیشه امام خمینی مبارزه با تسلط بیگانگان بر مسلمانان بود و تلاش می‌کرد ملت ایران را به این خودباوری برساند که می‌توانند روی پای خودشان بایستند و باید دست بیگانگان را از تسلط بر کشور اسلامی کوتاه کنند.

وی تصریح کرد: روحیه خودباوری خود را در پیشرفت کشور در عرصه‌های سازندگی و پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های پیچیده نشان داده و امروز می‌بینیم ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری حرف اساسی برای گفتن دارد.

امام جمعه چغادک به ضرورت دشمن شناسی از نظر امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: امام راحل معتقد بود دشمنان در لباس‌ها و چهره‌های مختلف و با روش‌های گوناگون سعی می‌کنند به نظام اسلامی و مسلمانان ضربه بزنند بنابراین باید بصیرت لازم و دقت کافی در دشمن شناسی در مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/ک

 بصیرت دشمن شناسی در میان مردم گسترش یابد

برچسب ها: امام خمینی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.