خریداری ۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان اندیمشک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک از خرید ۷۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید هدایت‌اله موسوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: این شهرستان نقش مهمی در تولید و تأمین امنیت غذایی در استان خوزستان و کشور ایفا می‌کند و از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم به شمار می‌رود.

وی، اندیمشک را قطب مهم تولید گندم استان خوزستان عنوان کرد و بیان داشت: امسال بیش از ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان اندیمشک خریداری شده است.

موسوی با بیان اینکه این ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان اندیمشک با هدف حمایت از کشاورزان و با همکاری مسئولان و کشاورزان شهرستان و استان خوزستان خریداری شده، تصریح کرد: میزان تولید گندم در شهرستان اندیمشک امسال به حدود ۸۰ هزار تن رسید.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در ادامه با انتقاد از آتش‌سوزی کاه و کلش در اراضی کشاورزی افزود: این اقدام به اراضی آسیب جبران‌ناپذیر وارد آورده از این روی کارشناسان مجموعه جهاد با اقدامات فرهنگی درصدد رفع این معضل هستند.

این مقام مسئول، وجود کاه و کلش را برای خاک کشاورزی ضروری دانست و اذعان داشت: در حالی در کشور کشاورزان کاه‌وکلش را آتش می‌زنند که طبق آزمایش‌های صورت گرفته مقدار زیادی از مواد آلی مورد تغذیه میکروارگانیزم‌های خاک در کاه و کلش وجود دارد و این عامل برای حاصلخیزی خاک و افزایش نعمت می‌تواند مؤثر باشد.

سید هدایت اله موسوی اظهار کرد: از کاه و کلش می‌توان برای سوخت نیروگاه‌ها، تهیه کمپوست و خوراک دام استفاده کرد و با توجه به مضرات آتش‌سوزی کاه و کلش باید در این زمینه برنامه‌ریزی و از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی گفت: باهمت کارشناسان و کار‌های تروبجی آتش زدن کاه و کلش به حداقل رسیده و که باید با نظارت و تداوم اقدامات فرهنگی و ترویجی از تعداد محدودی که اقدام به آتش‌سوزی می‌کنند نیز پیشگیری و خود داری شود.

انتهای پیام/گ

ادامه خرید گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار