رکوردشکنی خرید تضمینی گندم از کشاورزان در خوزستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از رکوردشکنی خرید تضمینی گندم در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

خدارحم امیری زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افزایش خرید بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تنی گندم گفت: خوزستان در تولیدات کشاورزی پیشرو است.

وی، گندم را یکی از پرافتخارترین تولیدات کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: مقدار محصولات تولید شده استان خوزستان در سال گذشته حدود ۱۶ میلیون تن بوده است.

امیری زاده خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف سال گذشته استان خوزستان را یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن اعلام کرد و اذعان داشت: خوزستان بیش‌ترین سهم تولید و خرید گندم را در میان سایر استان‌های تولید کننده داشته است و پیش بینی می‌شود در سال جاری میزان خرید به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یابد.

پرداخت مطالبات کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار افزود: وجه حاصل از خرید گندم کشاورزان به روز و با عاملیت بانک کشاورزی استان در حال پرداخت است.

وی بیان داشت: ارزش ریالی گندم خریداری شده ۱۷ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۴۵ میلیون ریال است که تاکنون مبلغ ۱۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۸۹۳ میلیون ریال آن به حساب کشاورزان پرداخت و باقیمانده آن بدلیل مشکلات فنی در مراکز خرید امکان پرداخت میسر نشده است.

این مقام مسئول، پرداخت به موقع و بروز وجه کشاورزان را گامی مهم و تاثیر گذار در خرید سال جاری عنوان نمود.

خدارحم امیری زاده افزود: علیرغم تشدید گرما در فصل برداشت، مقدار و عرضه گندم توسط کشاورزان قابل توجه است.

وی شروع خرید گندم به نرخ تضمینی را از ابتدای اردیبهشت ماه عنوان نمود و گفت: پایان فصل خرید با وجود حجم بالا و عرضه گندم توسط کشاورزان بسیار کوتاه است البته مدت زمان خرید متناسب با میزان عرضه ممکن است تا پایان تیرماه ادامه بیابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.